https://gateway.trip.ir/api/

مارماریس کجاست؟ راهنمای سفر به مارماریس

به روز رسانی: 11 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

مارماریس کجاست

برای اینکه بدانید مارماریس کجاست، چشمانتان را ببندید و خودتان را در جزیره‌ای بهشتی تصور کنید که دورتادور آن را را کوه‌های بلند و درختان بلندقامت کاج احاطه کرده‌ است. در دل جزیره نیز زیبایی سواحل بکر و درخشش دریای سیاه موج می‌زند. مارماریس آنقدر زیبا و چشم‌نواز است که برخی به آن نگین باستانی ترکیه می‌گویند و گروهی دیگر آن را پادشاه سواحل ترکیه می‌خوانند. اینکه دقیقا مارماریس کجاست و چه جاذبه‌هایی دیدنی دارد، موضوعی است که در راهنمای سفر به مارماریس به بررسی آن خواهیم پرداخت. پس تا انتها همراه ما باشید.

شهر مارماریس کجاست؟

مارماریس از شهرهای بندری استان موغلا در جنوب غربی ترکیه است که در مرز بین سواحل دریای مدیترانه و دریای اژه قرار دارد. این شهر بندری از سمت شمال با خلیج گوکوا، از جنوب با دریای مدیترانه، از غرب با دریاچه کوی جییز و از سمت شرق با شبه‌جزیره داتچا همسایه است. به‌این‌ترتیب، از مارماریس به هر سمتی که رو برگردانید با یک جاذبه طبیعی یا تاریخی مهم در ترکیه ملاقات خواهید کرد.

موقعیت جغرافیایی مارماریس روی نقشه گوگل

معنی نام مارماریس یعنی چه؟

نام جزیره مارماریس از واژه یونانی «مارمارون» گرفته شده و به معنای سنگ مرمر است. دلیل انتخاب این عنوان سنگ‌های مرمری است که با انبوه فراوان در این شهر یافت می‌شود. وجود این سنگ‌ها حکایت از معادن بزرگ سنگ مرمری دارد که در این جزیره جا خوش کرده‌اند.

تاریخچه مارماریس؛ بهشت گمشده مدیترانه

گفتیم مارماریس کجاست و چرا به این نام شهرت دارد. حالا نوبت به روایت‌کردن تاریخ دیرینه و کهن این جزیره می‌رسد. از تاریخ اولین سکونت بشر در این جزیره تقریبا هیچ‌چیزی در اسناد تاریخی وجود ندارد. اما این را می‌دانیم که مارماریس فعلی حدود 6 قرن قبل از میلاد مسیح به عنوان شهر «فیسکوس» شناخته می‌شده است.

مارماریس نیز مانند هر شهر تاریخی دیگر به مدت چند قرن آماج جنگ‌ها و کشمکش‌های امپراتوری‌های بزرگی همچون ایران، یونان، روم و عثمانی بوده است. از طرفی بسیاری از قومیت‌ها نظیر مصریان، آشوری‌ها، سلجوقیان و سوریه برای تجارت یا سکونت مارماریس را انتخاب می‌کرده‌اند. مجموعه این حوادث تاریخی در ترکیب با موقعیت جغرافیایی مطلوب مارماریس این جزیره را به عنوان یک مقصد تاریخی جذاب و دیدنی معرفی می‌کند.

جزیره مارماریس مساحتی بالغ بر 787 کیلومترمربع دارد و جمعیتی بیش از 35 هزار نفر ساکن این شهر هستند. زبان رسمی جزیره مارماریس ترکی و مذهب اکثر مردم آن اسلام است. تعداد کمی از پیروان آیین مسیحیت هم در این شهر سکونت دارند که مطابق با قانون اساسی و سکولاربودن ترکیه هیچ‌گونه اجبار یا محدودیتی برای زندگی در این جزیره نخواهند داشت.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به مارماریس

مارماریس شهری با آب‌وهوای مدیترانه‌ای است که تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های خنک و معتدلی دارد. هر فصل این شهر جذابیت‌های بصری منحصر به‌ خود را دارد؛ بااین‌حال، از اواخر خرداد و در فصل تابستان به دلیل طبیعت جذاب ساحلی، روزهای آفتابی دل‌انگیز و تفریحات آبی متنوع با استقبال بیشتری از سوی گردشگران مواجه می‌شود. به همین دلیل تور مارماریس تابستان از پرطرفدارترین تورهای گردشگری برای ایرانیان است.

مسلما بهترین فصل سفر به مارماریس ترکیه همان تابستان است؛ اما اگر از شلوغی و ازدحام گردشگر فراری هستید، اواخر شهریور ماه بهترین زمان سفر به مارماریس خواهد بود. در این ماه هم از شلوغی جزیره کاسته می‌شود و هم هوا خنک‌تر است. ضمن اینکه جذابیت ظاهری و طبیعت گیرای ساحلی این شهر در این ماه همچنان دیده می‌شود.

سفر به مارماریس ترکیه

تصویری از مارماریس

چگونه به مارماریس برویم؟

زمان سفر به مارماریس را که در تقویم روی میز علامت‌گذاری کردید، نوبت به انتخاب مسیر و روش سفر به این جزیره رویایی می‌رسد. اگر اهل ماجراجویی هستید یا برایتان مسیر به اندازه مقصد اهمیت دارد، سفر زمینی به مارماریس قطعا گزینه‌ای دلچسب خواهد بود. در مقابل اگر فرصت کوتاهی برای سفر در اختیار دارید یا حوصله جاده را ندارید، مسیر هوایی عاقلانه‌ترین انتخاب خواهد بود.

برای سفر زمینی به جزیره مارماریس باید رنج 32 تا 60 ساعت بودن در مسیر را به جان بخرید. فاصله تهران تا مارماریس 2700 کیلومتر است که پیمودن آن با خودرو شخصی به 32 ساعت رانندگی آن هم بدون هیچ توقفی نیاز دارد. اگر هم قرار است با قطار به مارماریس سفر کنید، باید بدانید که در این شهر هیچ ریل قطاری وجود ندارد. بنابراین، باید ابتدا به یکی از شهرهای ازمیر یا آنکارا بروید و از آن‌جا با تاکسی یا اتوبوس به مقصد مارماریس حرکت کنید.

برای گردشگرانی که مایلند هر چه زودتر به مقصد برسند، سفر هوایی به مارماریس بهترین گزینه است. البته این را باید در نظر داشته باشید که این جزیره فاقد فرودگاه است. به‌این‌ترتیب، باید ابتدا خودتان را به یکی از فرودگاه‌های دالامان، ازمیر یا بدروم برسانید و از آن‌جا با یک سفر زمینی نسبتا کوتاه راهی مارماریس شوید.

سفر زمینی و هوایی به مارماریس هر دو جذابیت‌های خاص خودش را دارد. بدیهی است که انتخاب بهترین مسیر برای هرشخص به روحیات و سبک گردشگری او بستگی دارد. سفر زمینی اگرچه بسیار طولانی و خسته‌کننده است، اما شرایط گشت‌وگذار در چندین شهر از ترکیه را برای شما فراهم می‌کند. در مقابل سفرهای هوایی به دلیل کوتاه‌کردن مسافت و به‌حداقل‌رساندن خستگی راه، لذت گردشگری در مقصد را برایتان دوچندان می‌کند.

فرودگاه مارماریس کجاست؟

همان‌طور که گفتیم مارماریس فرودگاه ندارد. بنابراین، اگر انتخاب‌تان مسیر هوایی باشد، باید سفرتان را از یکی از شهرهای هم‌جوار با مارماریس مانند دالامان، ازمیر یا بدروم آغاز کنید. نزدیک‌ترین فرودگاه به این جزیره دالامان است که با این شهر تنها 90 کیلومتر فاصله دارد. بعد از رسیدن به دالامان هم می‌توانید با اتومبیل یا اتوبوس، کمتر از 2 ساعت، خودتان را به جزیره زیبای مارماریس برسانید.

فرودگاه ازمیر و بدروم هم از دیگر گزینه‌های روی میز برای سفرهای هوایی شما هستند. البته این را باید بدانید که مسافت ازمیر و بدروم تا مارماریس به ترتیب 245 و 130 کیلومتر است که در مقایسه با دالامان سفری نسبتا طولانی‌تر را برایتان رقم خواهد زد.

زیباترین سواحل مارماریس کجاست؟

سواحل مارماریس شناسنامه اصلی این شهر در عرصه گردشگری محسوب می‌شوند. این جزیره در ترکیه لقب بهشت سواحل مدیترانه‌ را دارد و از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان به شمار می‌رود. به همین دلیل هم گلچین‌کردن از میان سواحل زیبای مارماریس امری محال و دشوار است. بااین‌حال، اگر می‌خواهید بدانید بهترین ساحل مارماریس کجاست، به فهرست زیر نگاهی داشته باشید:

  • ساحل ایچملر: بهترین جلوه از مناظر زیبای مارماریس و دریای نیلگون مدیترانه را در ساحل ایچملر این جزیره می‌توان مشاهده کرد. این ساحل با مرکز شهر 8 کیلومتر فاصله دارد.
  • ساحل مارماریس: به عنوان طولانی‌ترین و نزدیک‌ترین ساحل به مرکز شهر مارماریس شناخته می‌شود و با پکیجی کامل از تفریحات آبی به استقبال گردشگران می‌رود.
  • ساحل خلیج کوملوبوک: ساحلی با آب‌های زلال و شیشه‌ای که در 25 کیلومتری جنوب غربی مارماریس جا خوش کرده است. غاری با قدمت 5000 ساله و شهر باستانی آموس از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به این ساحل هستند.
  • ساحل ترنج: از سواحل بکر مارماریس با نشان پرچم آبی است که برای غواصی و کشف غارهای رمزآلود و جادویی بهترین گزینه قلمداد می‌شود.
  • ساحل کلئوپاترا: ساحلی زیبا با ماسه‌های طلایی است که شباهت زیادی به سواحل مصر دارد. ویرانه‌های شهر باستانی کدرای پس‌زمینه جذاب و چشم‌نواز این ساحل را تشکیل می‌دهد.
  • ساحل آموس: ساحلی اسرارآمیز در 24 کیلومتری مارماریس است که در تلاقی با کوه‌های پوشیده‌شده از درختان سربه‌فلک‌کشیده جلوه‌ای تماشایی پیدا می‌کند.
  • ساحل جزیره بهشت: در این ساحل تصویری ناب و تحسین‌برانگیز از آب‌های فیروزه‌ای، ماسه‌های سفید و صخره‌های زیبا مقابل چشمانتان نقش می‌بندد.
  • ساحل اوزون یالی: دنج‌ترین و خلوت‌ترین ساحل مارماریس است که روزهای آرام و شب‌های زنده و پرشورش شما را حسابی سر ذوق می‌آورد.

زیباترین سواحل مارماریس کجاست؟

تصویری از ساحل ایچملر

بهترین تفریحات آبی مارماریس برای گردشگران

پایتان را که به جزیره مارماریس بگذارید، با دنیایی از هیجان و تفریح روبه‌رو خواهید شد. تفریحات آبی این جزیره آنقدر تنوع دارد که شما صاحب هر سبک و سلیقه‌ای که باشید، ناب‌ترین و خاطره‌انگیزترین لحظات عمرتان را تجربه خواهید کرد. حالا اگر کوله‌بار سفر را بسته‌اید و کنجکاو هستید که بدانید بهترین مراکز تفریحی مارماریس کجاست، ادامه مطلب را همراه ما باشید.

  • اوج لذت و هیجان در مرکز ورزش‌های آبی: از معروف‌ترین این مراکز خلیج گوکوواست که در آن امکان تجربه مهیج‌ترین تفریحات آبی از جمله جت‌اسکی، اسکی روی آب، فانتوم، پاراسل و پاراگلایدر وجود دارد.
  • ماجراجویی با غواصی زیر آب: آب‌های کریستالی و شفاف دریای مدیترانه بهترین فرصت برای کشف ماجراهای جذاب زیر آب است.
  • گردش در رودخانه‌های اطراف مارماریس با تور قایق‌رانی: یک تور جذاب علمی تفریحی است که معمولا اجرای آن در رودخانه دالیان با شور و هیجان بیشتری همراه خواهد بود.
  • سفری دریایی با قایق‌های بادبانی: بهترین نوع این سفر را در ساحل کاگلا تجربه خواهید کرد. این ساحل شگفتی‌های بسیاری از خلیج‌های دست‌نخورده، ییلاق‌های باصفا، پارک‌های طبیعی روح‌نواز و بناهای باستانی عجیب را پیشکش نگاه شما می‌کند.
  • تجربه آدرنالین با دوز بالا در پارک‌های آبی: آخرین گزینه برای تجربه هیجان این است که به یکی از پارک‌های آبی مارماریس بروید و خودتان را به امواج خروشان و سرسره‌های عریض و طویل آن بسپارید.

جاهای دیدنی مارماریس کجاست؟

بهترین جای دیدنی مارماریس کجاست؟ برای پاسخ به این سوال باید همه دقت و تمرکزمان را به کار ببندیم تا معرفی بی‌نقصی از زیبایی‌های این شهر داشته باشیم. مارماریس یک استراحتگاه ساحلی بی‌نظیر است که تصاویر آن را فقط در تابلوهای هنری نقاشان بزرگ دیده‌ایم.

رودخانه‌های خروشان، سواحل شنی، روستاهای زیبا، کوه‌های بلندقامت، درختان سربه‌فلک‌کشیده و تپه‌های پوشیده از کاج، مناطق باشکوه و خیره‌کنندۀ این جزیره را تشکیل می‌دهند. البته این شهر تاریخی اماکن باستانی بسیاری هم دارد. در ادامه، با لیستی از بهترین جاهای دیدنی مارماریس آشنا خواهید شد:

  • دهکده تورگوت: دهکده‌ای زیبا و روح‌نواز در جنوب غربی مارماریس که حال‌وهوایی کاملا روستایی دارد. آبشار، قلعه، شهر باستانی و سواحل زیبا از جاذبه‌های این دهکده هستند.
  • روستای بییر: روستایی بناشده بر بقایای شهر تاریخی سیرنا که فضایی کاملا سنتی دارد و صاحب یکی از بلندقامت‌ترین درخت‌های دنیا با عنوان درخت هواپیماست.
  • جزیره کلئوپاترا: نمایش جلوه‌ای کامل از طبیعت بکر و دست‌نخورده مارماریس. آفتاب‌گرفتن، شناکردن، قدم‌زدن در دل جنگل و گشت‌وگذار میان بناهای باستانی از فعالیت‌های جذاب این جزیره است.
  • تفرجگاه تورونج: تفرجگاهی سرسبز و باصفا مقابل دریا که علاوه بر داشتن تفریحات آبی مهیج، شما را غرق در زیبایی‌های گیاهان دارویی و درختان انار، انجیر و آلو می‌کند.
  • تفرجگاه ایچملر: منطقه‌ای دنج و باصفا در 8 کیلومتری جنوب غربی مارماریس که علاوه بر طبیعت زیبا شما را با امکانات تفریحی متنوعش حسابی غافلگیر می‌کند.
  • دالیان: از شهرهای مشهور جهانی در 80 کیلومتری مارماریس که به دلیل داشتن رودخانه دالیان، ساحل ایزتوزو و شهر باستانی کائونوس، محبوبیتی ویژه در قلب گردشگران دارد.
  • قلعه مارماریس: قلعه‌ای باستانی در قلب مارماریس که برای علاقه‌مندان به تاریخ جذابیت‌های بصری فراوانی دارد.
  • پارک دولفین: اولین دلفیناریوم افتتاح‌شده در ترکیه که می‌تواند ردپای اضطراب و غم را از ذهن و قلبتان پاک می‌کند.
  • مقبره‌های سنگی کاریان: از مناظر تاریخی شکوهمند در مارماریس که کتیبه‌هایی برجسته و زیبا دارد.
  • آرامگاه ساریانا: از جاذبه‌های معنوی مارماریس که به پاسداشت یاد و خاطره ساریانا، پیشگوی بزرگ، ساخته شده است.
  • فواره‌های رقصان: میدانی جدید و مدرن در مارماریس که با فواره‌هایی رقصان و مزین به نور لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

سفر به مارماریس| مارماریس کجاست

عکسی از جزیره کلئوپاترا

در سفر به مارماریس چه بخوریم؟

اثر‌انگشت طعم‌های اصیل و جذاب غذاهای ترکی در تمام شهرهای این کشور قابل لمس است. مارماریس هم که یکی از بهترین مناطق بندری ترکیه به حساب می‌آید، جادویی از طعم و رنگ را در دنیای آشپزی خود دارد. بی‌تردید اگر فقط یک‌بار مهمان سفره‌های رنگین این شهر باشید، برای همیشه شیفته و طرفدار غذاهای محلی آن خواهید شد.

مارماریس نانی محلی به نام سیمیت دارد که قدمت آن به قرن 16 بازمی‌گردد. از پیلاو یا پلو برنجی آن هم به عنوان معروف‌ترین خوراک محلی یاد می‌شود که با خوردن آن مزه‌ای جادویی از برنج تف‌داده‌شده، گوشت و ادویه خاص محلی زیر دندان جا خوش می‌کند. اگر سوپ را به عنوان یک غذای مقوی می‌پذیرید، شوربای مارماریس هم برایتان حسابی دلچسب خواهد بود.

پیتزای ترکی و کباب دونر آن هم که دیگر نیازی به معرفی ندارد. هرکسی که تجربه سفر به ترکیه را داشته باشد، خوب می‌داند که نباید این مقصد جذاب را بدون امتحان کباب یا پیتزای محلی آن ترک کند.

بهترین رستوران های مارماریس کجاست؟

خیلی‌وقت‌ها این سرو غذا در معروف‌ترین رستوران‌های یک شهر است که روزی پرخاطره و به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند. حالا اگر مایلید بدانید بهترین رستوران‌های مارماریس کجاست، ادامه این مطلب را به گوشه‌ای از ذهنتان بسپارید.

  • رستوران پاین اپل (Pineapple Restaurant)
  • رستوران بونو گود تایمز (Bono Good Times)
  • رستوران تپه (Tepe Restaurant)
  • رستوران تاج محل (Taj Mahal Restaurant)
  • رستوران کارن براسری (Karen Brasserie)
  • رستوران سوییت کورنر (Sweet Corner)
  • رستوران سامر رین (Summer Rain Restaurant)
  • رستوران پوکا (Pukka Marmaris)
  • رستوران او یس (O yes Restaurant)
  • رستوران کرجیجگی (Kircicegi)

بهترین رستوران های مارماریس کجاست

عکسی از رستوران پاین اپل

در سفر به مارماریس چه بخریم؟

گشت‌وگذارهایتان در بهشت زیبای مدیترانه که تمام شد، وقت آن می‌رسد تا چمدان‌ را ببندید و با کوله‌باری خاطره خوش راهی وطن شوید. البته قبل از آن بهتر است سری به غرفه‌های صنایع دستی مارماریس بزنید و با خرید سوغاتی‌های زیبای این شهر یاد و خاطره آن را تا ابد در قلبتان زنده نگه دارید.

مارماریس سوغات بسیار ارزشمند و گرانبهایی که دارد که از میان آن‌ها جواهرات، محصولات چرمی و فرش‌های خوش‌نقش‌ونگار بیش از همه مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. اگر هم به دنبال بهترین سوغات ترکیه در این شهر هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشند، لباس‌های محلی، ظروف مسی، محصولات چوبی زینتی و عسل و مربا، بهترین نمونه از آن‌ها هستند.

بهترین مراکز خرید مارماریس کجاست؟

آیا می‌دانید بهترین مراکز خرید مارماریس کجاست؟ اگر پاسختان منفی است، توصیه می‌کنیم بدون دانستن این موضوع به مارماریس زیبا سفر نکنید؛ چراکه بخش اعظمی از جذابیت‌های بصری این جزیره را از دست خواهید داد.

مارماریس مراکز خرید متنوعی دارد که شما حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، باز از پیچ‌وتاب‌خوردن در میان غرفه‌های پرزرق‌وبرق آن حظ کامل را تجربه خواهید کرد. در ادامه فهرستی کامل از بهترین مراکز خرید این جزیره را در اختیار می‌گذاریم:

  • گراند بازار یا بازار کارسی (Carsi Market)
  • نستل مارینا Netsel Marina))
  • مرکز خرید تانساش (Tansaş shopping center)
  • چهارشنبه بازار ایچملر (Wednesday Market Icmeler)
  • بازار خیابانی موگلا در مارماریس (Marmaris Mugla Market)
  • مرکز خرید پوینت (Point Shopping Center)
  • مجتمع خرید مگا (Mega center)
  • مجتمع خرید گیما (Gima Mall)

در سفر به مارماریس کجا اقامت کنیم؟

پیداکردن هتل یا اقامتگاه خوب یکی از معضلات همیشگی مسافران است. این موضوع برای گردشگرانی که سفر اول خود را به یک مقصد توریستی تجربه می‌کنند، دشوارتر خواهد بود. خوشبختانه این معضل در شهر مارماریس که جذاب‌ترین مقصد در ترکیه بعد از استانبول و آنتالیاست، کمتر احساس می‌شود.

در مارماریس گزینه‌هایی متنوع برای اقامت پیش روی شماست. اگر اهل هیجان و ماجراجویی باشید، می‌توانید کنار سواحل یا کوه‌های باشکوه و سرسبز این شهر بساط کمپ را برپا کنید. در این جزیره اماکن و پایگاه‌های مخصوص برپایی کمپ نیز به چشم می‌خورد که خدمات ویژه‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

اقامتگاه‌های بومگردی انتخابی دیگر برای اقامت در جزیره مارماریس است. این گزینه مناسب کسانی است که می‌خواهند با شکل واقعی و اصیل زندگی مردمان محلی این شهر بیشتر آشنا شوند. برای مستقرشدن در اقامتگاه‌های بومگردی باید خودتان را به روستاها یا شهرهای هم‌جوار مارماریس برسانید.

در نهایت اگر خواهان سفری بی‌دردسر و راحت در مارماریس هستید، بهترین هتل های مارماریس هوشمندانه‌ترین انتخاب برایتان خواهد بود. بهترین نقطه از مارماریس هم برای رزرو هتل منطقه ایچملر و مرکز شهر است که نه تنها هتل‌هایی مجلل با امکانات رفاهی مناسب دارد، بلکه دسترسی گردشگران به جاذبه‌های دیدنی را هم سهولت می‌بخشد.

حمل و نقل عمومی در سفر به مارماریس

از بابت حمل‌ونقل در جزیره مارماریس اصلا نگران نباشید. این شهر سیستمی نسبتا پیشرفته و قابل‌قبول در زمینه حمل‌ونقل دارد. ارزان‌ترین وسیله هم برای جابه‌جایی میان نقاط مختلف این شهر دولموش‌ها یا مینی‌بوس‌ها هستند که با سرعتی مناسب شما را به مقصد موردنظرتان می‌رسانند. مقصد هر مینی‌بوس روی قسمت جلوی آن نوشته شده است و همین موضوع دسترسی شما به این وسیله را راحت‌تر می‌کند.

اگر به دنبال گزینه‌ای ارزان‌تر از دولموش باشید، باید به اتوبوس‌های دولتی مارماریس اشاره کنیم که بهترین گزینه برای جابه‌جایی میان فرودگاه تا هتل هستند. تاکسی‌ و اجاره خودرو هم آخرین پیشنهاد ما برای حمل‌ونقل در جزیره مارماریس است که معمولا برایتان کمی گران تمام می‌شود.

سفر به مارماریس

تصویری از تاکسی ها در شهر مارماریس

هزینه سفر به مارماریس

احتمالا حالا که می‌دانید مارماریس کجاست، برای سفر به آن شوق و اشتیاق زیادی در دل دارید. اما شاید بد نباشد قبل از هر اقدامی درباره هزینه‌های سفر به این جزیره هم بیشتر بدانید.

ناگفته پیداست که هزینه‌های سفر به هر شهری را سبک و روحیه گردشگری افراد تعیین می‌کند. بااین‌حال، اگر به تجربیات مشترک مسافران جزیره مارماریس نگاهی کوتاه داشته باشیم، متوجه می‌شویم که افراد در این سفر روزانه حدود 64 دلار هزینه می‌کنند. خوب است بدانید که این هزینه تنها به وعده‌های غذایی، گشت‌وگذار، حمل‌ونقل و خرید سوغاتی اختصاص دارد. مسافران باید هزینه‌ای مجزا را برای خرید بلیط هواپیما و اقامت در هتل کنار بگذارند.

هزینه خرید بلیط هواپیما به فرودگاهی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. معمولا بازه قیمتی بلیط هواپیمای ایران به سمت بدروم در سال 1403، بین 9 تا 37 میلیون و بلیط تهران تا ازمیر چیزی حدود 10 تا 40 میلیون تومان است؛ این درحالی‌ست که با خرید تور ترکیه به مقصد مارماریس، بلیط هواپیمای شما چارتری محاسبه شده و هزینه‌ای به مراتب کمتر پرداخت خواهید کرد.

هزینه‌های اقامت در هتل‌های مارماریس هم تنوع بسیار بالایی دارد. معمولا نوع هتل، موقعیت مکانی هتل و تاریخ سفر از پارامترهای مهم در تعیین هزینه‌های هر اقامتگاه محسوب می‌شوند. به‌طور کلی میانگین هزینه اقامت در هتل مارماریس روزانه چیزی حدود 50 تا 100 دلار خواهد بود.

وسایل لازم در سفر به مارماریس

لذت گردش و سیاحت در مارماریس ترکیه زمانی دوچندان می‌شود که با کوله‌ای مجهز و کامل به این شهر سفر کنید. غالبا سفر به مارماریس در تابستان صورت می‌پذیرد؛ بنابراین، آماده‌کردن تجهیزات مربوط به تفریحات آبی از جمله لوازم غواصی اولین و مهم‌ترین اولویت شما در هنگام بستن چمدان خواهد بود.

مارماریس جزیره‌ای نسبتا گرم و خشک است؛ پس باید بخشی از چمدان را به لباس‌های خنک تابستانی و وسایل بهداشتی مانند کرم ضدآفتاب و لوسیون بدن اختصاص دهید. مناظر بکر و روح‌نواز مارماریس ارزش بارها ثبت‌کردن را دارد؛ بنابراین، توصیه ما این است که بدون دوربین عکاسی به مارماریس سفر نکنید.

چشب زخم و داروهای ضروری در سفر مانند مسکن و تب‌بر، تجهیزات الکترونیکی مثل شارژر، راهنما یا نقشه محلی، مدارک شناسایی و کفش راحتی هم از دیگر تجهیزات پای‌ثابت و ضروری در تمام سفرها هستند.

سفر به مارماریس؛ مرواریدی بی‌همتا در ترکیه

تجربه سفر به مارماریس یکی از ناب‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات شما در سفرهای گردشگری خواهد بود. این نوشتار تلاش می‌کند تا با ارائه راهنمایی جامع به شما بگوید مارماریس کجاست و چه جذابیت‌هایی دارد. بی‌تردید برای لمس تمام زیبایی‌های این جزیره لازم است خودتان را به یک سفر ماجراجویانه جذاب به جنوب غربی ترکیه مهمان کنید. اما می‌توانید با تور مارماریس هم همراه شوید تا علاوه‌بر مدیریت بهتر هزینه‌های سفر، راهنمایی مجرب هم در کنار خود داشته باشید.

شما از شهرهای ساحلی ترکیه چه می‌دانید؟ آیا قبلا به مارماریس سفر کرده‌اید؟ کدام هتل‌های آن را می‌پسندید و از چه جاذبه‌های بازدید داشته‌اید؟ حتما برایمان از تجربه‌های خود بنویسید.

سوالات متداول:

1. کشور مارماریس کجاست؟

مارماریس کشور نیست؛ بلکه شهری ساحلی است که در استان موغلا، در جنوب غربی ترکیه قرار دارد.

2. جزایر مارماریس کجاست؟

جزیره سدیر یا کلئوپاترا معروف‌ترین جزیره مارماریس است که در 18 کیلومتری شمال این شهر قرار دارد.

3. چگونه از استانبول به مارماریس برویم؟

برای رفتن از استانبول به مارماریس دو گزینه اتوبوس یا هواپیما پیش روی شماست. مدت زمان سفر با اتوبوس 12 ساعت و 45 دقیقه و مدت زمان پرواز حدود 1 ساعت و 20 دقیقه خواهد بود.

4. بهترین تفریحات مارماریس برای گردشگران چیست؟

ورزش‌های آبی متنوع، تورهای یک‌روزه قایق‌رانی و تجربه هیجان در پارک‌های آبی از بهترین تفریحات مارماریس محسوب می‌شوند.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc