https://gateway.trip.ir/api/

ازمیر کجاست؟ راهنمای سفر به ازمیر

به روز رسانی: 31 مرداد ، 1403 راهنمای سفر

راهنمای سفر به ازمیر

اگر از گردشگران ترکیه بپرسید ازمیر کجاست، شهری زیبا و تاریخی را توصیف می‌کنند که در غرب ترکیه واقع شده و جاذبه‌های متنوعی دارد. در سفر به ازمیر می‌توانید از تماشای آثار باستانی لذت ببرید یا در سواحل به شنا و تفریح بپردازید. همچنین می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های سطح شهر بروید و انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه را امتحان کنید. البته باید طبیعت‌گردی و تفریحات هیجان‌انگیز را نیز به جاذبه‌های شهر ازمیر اضافه کنیم.

اما چطور باید به این شهر سفر کرد؟ در ازمیر کجاها برویم و چه کارهایی انجام دهیم؟ خوردنی‌های این شهر چیست و چقدر باید هزینه کنیم؟ برای پیدا کردن پاسخ همه این سوال‌ها، مطالعه راهنمای سفر به ازمیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شهر ازمیر کجاست؟

برای اینکه دقیق‌تر بدانید ازمیر کجاست، باید بگوییم این نام به استانی در غرب ترکیه و مجاور دریای اژه اشاره دارد. استان ازمیر 30 شهرستان کوچک وبزرگ را در بر می‌گیرد که یکی از آن‌ها شهر ازمیر، مرکز این استان است.

این شهر بعد از استانبول و آنکار سومین شهر پرجمعیت ترکیه محسوب می‌شود و از لحاظ موقعیت تجاری، توریستی و صنعتی، اهمیت ویژه‌ای برای این کشور دارد. جمعیت ازمیر در سال 2023 حدود 4367 نفر برآورد شده است. این شهر طبیعت زیبا و آثار تاریخی فراوانی دارد و همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی بوده است.

موقعیت جغرافیایی شهر ازمیر روی نقشه گوگل

تاریخچه ازمیر؛ قدیمی ترین بندر تاریخی ترکیه

ازمیر (Izmir) که در گذشته «اسمیرنا» نام داشت، بزرگ‌ترین بندر تاریخی ترکیه است. قدمت این شهر به دوره یونان باستان برمی‌گردد؛ اما با ورود عثمانی‌ها، ازمیر وارد دوره‌ای جدید شد و جانی تازه گرفت. عثمانی‌ها این شهر را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های تجاری خود تبدیل کردند. با شروع جنگ جهانی اول و فروپاشی دولت عثمانی، ازمیر به دست اشغالگران یونانی افتاد. تا اینکه آتاتورک در سال 1922 این شهر را از یونانی‌ها بازپس گرفت.

پس از پایان جنگ جهانی اول، ازمیر در کنار تحولات نظامی از لحاظ علمی و فرهنگی نیز پیشرفت کرد. دانشگاه اژه در سال 1955 در این شهر ساخته شد. این دانشگاه همچنان یکی از بهترین و مدرن‌ترین مراکز آموزشی ازمیر به شمار می‌رود و نقش مهمی در توسعه علمی و فناوری ترکیه دارد.

شهر ازمیر در دوره‌های مختلف تحت سلطه سلسله‌های گوناگون بوده و ماجراهای فراوانی را پشت‌سر گذاشته است. بسیاری از گردشگرانی که تجربه سفر به ازمیر را دارند، این شهر را از لحاظ بناهای باستانی و بنادر زیبا و تاریخی بی‌نظیر دانسته‌اند. این شهر بندری درحال‌حاضر یکی از شهرهای مهم ترکیه محسوب می‌شود و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از ایران و سایر کشورهای دنیا دارد.

مسیر سفر به ازمیر

ازمیر کجاست و چگونه باید به آنجا سفر کنیم؟ همانطور که می‌دانید، ازمیر یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است. اگر می‌خواهید این شهر زیبا را از نزدیک ببینید، دو راه دارید. شما می‌توانید برای سفر به ازمیر یکی از دو روش زمینی یا هوایی را انتخاب کنید. در بخش‌های بعدی درباره هر یک از این روش‌ها توضیح خواهیم داد.

سفر زمینی به ازمیر

برای سفر زمینی به ازمیر باید از شهر خود سوار اتوبوس شوید و به یکی از مرزهای سرو، بازرگان یا رازی بروید. اغلب مسافران از مرز بازرگان استفاده می‌کنند. فاصله مرز بازرگان تا ازمیر حدود 22 ساعت است. اگرچه هزینۀ این سفر ارزان‌تر از سفر هوایی خواهد بود، اما مسیری طولانی در پیش دارید و حداقل یک شبانه‌روز در راه هستید. در سفر زمینی به شهر ازمیر حتما پاسپورت و مدارک شناسایی خود را به همراه پول کافی داشته باشید.

سفر به ازمیر با هواپیما

بهترین و سریع‌ترین گزینه سفر به ازمیر، استفاده از هواپیما است. برای این سفر، هرجایی از ایران که هستید باید خود را به فرودگاه امام خمینی تهران برسانید؛ البته اگر ساکن آذربایجان شرقی هستید، فرودگاه تبریز هم پرواز مستقیم به این شهر دارد. شرکت‌های هواپیمایی ماهان، معراج، ایران ایر، قشم ایر و آتا و ایرلاین ترکیه‌ای آنادولوجت همه‌روزه پرواز مستقیم از ایران به مقصد فرودگاه عدنان مندرس ازمیر دارند. در سفر هوایی نیز علاوه‌بر بلیط هواپیما ازمیر پاسپورت و پول کافی را فراموش نکنید.

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر کجاست؟

فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرس، بزرگ‌ترین فرودگاه شهر ازمیر، در محله گازیمیر قرار دارد. این فرودگاه در فاصله 18 کیلومتری ازمیر و نزدیک شهر چشمه است. فرودگاه عدنان مندرس به بسیاری از شهرها از جمله لندن، زوریخ، مسکو، سن پترزبورگ، آمستردام، شارجه، استانبول و بیروت پرواز مستقیم دارد. فاصله هوایی تهران تا فرودگاه عدنان مندرس ازمیر حدود 2150 کیلومتر و مدت‌زمان این پرواز تقریبا 3.5 ساعت خواهد بود.

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر کجاست

عکسی از فرودگاه عنان مندرس ازمیر

آب و هوا و بهترین زمان سفر به ازمیر

ازمیر شهری ساحلی است و آب‌وهوایی معتدل و مرطوب دارد. در سفر به این شهر، انتظار زمستان‌های سوزناک و تابستان‌های خیلی گرم را نداشته باشید. دمای هوای ازمیر به‌ندرت به صفر نزدیک می‌شود و بالاترین میزان آن اغلب کمتر از 40 درجه سانتی‌گراد است. ازمیر حدود 77 روز در سال بارندگی دارد؛ در نتیجه مقدار رطوبت هوا چندان بالا نیست.

از لحاظ آب‌وهوا، فصل‌های بهار و پاییز بهترین زمان سفر به ازمیر هستند؛ اما بسیاری از گردشگران برای استفاده از تفریحات آبی و شرکت در فستیوال‌ها، ازمیر را بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان می‌دانند. هرچند اگر در زمستان به این شهر بروید، با گردشگران کمتری مواجه خواهید شد؛ همچنین هزینه سفر در این فصل ارزان‌تر از سایر فصل‌ها است.

جاهای دیدنی ازمیر کجاست؟

شهر ازمیر، تاریخچه‌ای غنی و طبیعتی زیبا دارد؛ در نتیجه جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهر بی‌شمار هستند. در ادامه با برخی از مشهورترین جاهای دیدنی ازمیر آشنا خواهید شد:

  • میدان کناک: میدان اصلی شهر ازمیر است و تعدادی از جاذبه‌های تاریخی همچون میدان ساعت، مسجد یالی و بازار کمرالتی در این منطقه قرار دارند.
  • برج ساعت: این برج با 25 متر ارتفاع در سال 1901 ساخته شده و نماد شهر ازمیر است.
  • مسجد حیصار: این مسجد در قرن 16 و به سبک معماری دوران عثمانی ساخته شده است. مسجد حیصار از جمله بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد ازمیر محسوب می‌شود که در محله کناک قرار دارد.
  • بازار کمرالتی: این بازار سنتی به‌عنوان قلب ازمیر شناخته می‌شود. انواع صنایع دستی و لوازم آنتیک در کمرالتی موجود است. البته برخی از برندهای مطرح پوشاک نیز در این بازار شعبه دارند.
  • کاروانسرای قیزلار آغاسی: این کاروانسرای تاریخی در بازار کمرالتی قرار دارد و مغازه‌های آن به فروش صنایع دستی و عتیقه‌جات مشغول هستند.
  • منطقه تاریخی آلسانجاک: این منطقه از سواحل جنوبی خلیج ازمیر شروع می‌شود و به منطقه کوردون می‌رسد. کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌های متعددی در آلسانجاک وجود دارد.
  • شهر باستانی افه‌سوس: این شهر در 70 کیلومتری ازمیر قرار دارد و قدمت آن به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. اغلب خرابه‌های باقی‌مانده در افسوس مربوط به دوران یونان باستان است.
  • قلعه کادیفه کاله: این قلعه حدود 186 متر ارتفاع دارد و قدمت آن به قرن چهارم پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. منظره ازمیر از بالای کادیفه قلعه بسیار تماشایی است.
  • آسانسور تاریخی ازمیر: این آسانسور در سال 1907 به‌منظور اتصال جاده ساحلی کاراتاش و منطقه رفعت پاشا ساخته شد. در بخش بالایی آسانسور یک رستوران وجود دارد که می‌تواند وعده‌ای لذتبخش را با چاشنی چشم‌انداز زیبای شهر تقدیمتان کند.
  • پارک حیات وحش ازمیر: این پارک، که با نام دوال یاشام هم شناخته می‌شود، در سال 2008 راه‌اندازی شد. دوال یاشام بزرگ‌ترین پارک حیات وحش اروپاست که جانورهای مختلفی همچون شیر، ببر و فیل آسیایی را در خود جای می‌دهد.
  • موزه باستان‌شناسی ازمیر: این موزه در ساختمان کلیسای Ayavukla در منطقه کناک واقع شده و مکانی برای مرور تاریخ شش هزار سالۀ ازمیر است.
  • موزه ماشین کی: این موزه در منطقه تربالی ازمیر قرار دارد. بیش از 170 مدل ماشین‌های اسپرت و قدیمی در موزه کی به نمایش گذاشته شده است.

مرکز شهر ازمیر کجاست

عکسی از میدان کناک ازمیر

    مساجد تاریخی، موزه‌ها و مراکز خرید ازمیر که در این بخش به آن‌ها اشاره نشده نیز از جاذبه‌های شهر ازمیر هستند. مطمئن باشید که در سفر به ازمیر هرگز احساس خستگی یا کسالت نخواهید داشت. در بخش بعدی نیز شما را با طبیعت و سواحل این شهر زیبا آشنا می‌کنیم.

    طبیعت و سواحل ازمیر چگونه است؟

    شهر ازمیر در مجاورت دریای اژه قرار گرفته است؛ از‌این‌رو، سواحل و طبیعت بسیار زیبایی دارد. برخی از این جاذبه‌های طبیعی ازمیر به شرح زیر هستند:

    • پاموکاله
    • روستای شیرینجه
    • ساحل بایراکلی
    • ساحل ماوی شهیر
    • ساحل مندرس
    • ساحل اوزدره
    • ساحل دیکلی
    • ساحل الیشا
    • ساحل کارابورن

    سواحل ازمیر بسیار تمیز و مجهز هستند و مکان خوبی برای استراحت یا انجام بازی‌های آبی و ساحلی به شمار می‌روند. شما می‌توانید از حمام آفتاب و شنا تا موج‌سواری و غواصی را در این سواحل تجربه کنید. همچنین برخی از بنادر ازمیر نیز لنگرگاه کشتی‌های تفریحی کروز هستند که سفر دریایی یک‌روزه یا سفر برون‌مرزی شما به اروپا را رقم می‌زنند.

    فستیوال ها و رویدادهای ملی و مناسبتی ازمیر

    بسیاری از فستیوال‌های مهم کشور ترکیه در شهر ازمیر برگزار می‌شود و گردشگران را از سراسر دنیا برای شرکت در این فستیوال‌ها به سمت خود دعوت می‌کند. تعدادی از مهم‌ترین جشنواره های ازمیر در لیست زیر به همراه تاریخ برگزاری معرفی شده‌اند:

    • فستیوال موسیقی جاز ازمیر در ماه مارس
    • فستیوال مسیر ماکونو در ماه مارس
    • جشنواره بین‌المللی گل باییندیر در ماه می
    • فستیوال سالانه بین‌المللی ازمیر در اواسط ژوئن تا اواسط جولای
    • نمایشگاه جهانی ازمیر یا ایزفاش در اوایل سپتامبر
    • فستیوال فیلم کوتاه ازمیر در ماه سپتامبر

    اگر قصد شرکت در فستیوال‌های ازمیر را دارید، حتما پیش از سفر به ازمیر تاریخ برگزاری آن‌ها را دقیق بررسی کنید تا با مشکل مواجه نشوید. شرکت در هر کدام از این فستیوال‌ها قطعا تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

    بهترین هتل های ازمیر کجاست؟

    ازمیر یک شهر توریستی است و اقامتگاه‌های بسیاری دارد. در جدول زیر تعدادی از بهترین هتل‌های این شهر را به همراه امکانات به شما معرفی می‌کنیم:

    نام هتل تعداد ستاره امکانات
    هتل سوئیس اوتل بویوک افس ازمیر 5 استخر، رستوران پشت بام، سالن ورزشی، اسپا
    هتل ماریوت ازمیر 5 رستوران رو به دریا، استخر سرپوشیده، سونا، سالن بدنسازی
    هتل رنسانس ازمیر 5 رستوران، کافه، استخر سرپوشیده، حمام ترکی، خدمات اسپا و ماساژ، سالن ورزشی
    هتل رامادا ازمیر 4 منظره اتاق‌ها رو به کوهستان، باغ و رستوران، باشگاه ورزشی
    هتل فور پوینت بای شرایتون ازمیر 4 بالکن اختصاصی در هر اتاق، خدمات مخصوص افراد کم‌توان، رستوران، باشگاه بدنسازی
    هتل بدیرهان کناک ازمیر 3 ترانسفر فرودگاهی، امکان اجاره دوچرخه، امکان ورود حیوان خانگی

    اقامتگاه‌های ازمیر شامل هتل‌های لوکس و پنج ستاره و هاستل‌های معمولی است. با هر بودجه و سلیقه‌ای که باشید، هتل مناسب خود را پیدا خواهید کرد. هتل‌های بالا از بهترین و مجهزترین اقامتگاه‌های این شهر به شمار می‌روند و از نظر گردشگران، امتیاز بالایی دارند.

    هزینه سفر به ازمیر ترکیه

    هزینه های سفر به ازمیر ترکیه شامل هزینه بلیط رفت‌وبرگشت، هزینه هتل،‌ هزینه غذا و هزینه بازدید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی می‌شود. اگر خرید را نیز به این موارد اضافه کنیم، قطعا هزینه‌های سفر بالاتر خواهد رفت. طبق تجربه گردشگران، هر فرد در سفر به ازمیر، روزانه 103 دلار نیاز دارد.

    این مبلغ برای خریدن سه وعده غذا، یک شب اقامت در هتل و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است. اگر در هتل‌های مجلل اقامت کنید یا در رستوران‌های لوکس غذا بخورید و همواره از تاکسی استفاده کنید، قطعا هزینه روزانه شما بیشتر خواهد شد.

    در سفر به ازمیر چی بخوریم؟

    ازمیر نیز مانند سایر شهرهای ترکیه غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای دارد. خوشبختانه ذائقه غذایی ترک‌ها به ما بسیار نزدیک است. پس در سفر به ازمیر می‌توانید با خیال راحت غذاهای ترکیه ای را نوش جان کنید. در این بخش چند غذای مشهور ازمیر را نام می‌بریم:

    • مانتی
    • بورک
    • کوفته پیده
    • دونر کباب
    • گوزلمه
    • اسکندر کباب
    • آدانا کباب
    • ماهی کباب
    • سوپ ترحانه

    در سفر به ازمیر چی بخوریم

    تصویری از مانتی

      علاوه‌بر تست این غذاها در رستوران‌های ازمیر، حتما چای و قهوه ترکی بنوشید و صبحانه ترکی میل کنید. شیرینی‌هایی همچون باقلوا و راحت‌الحقلوم نیز از از دسرهای معروف ترکیه به شمار می‌روند.

      بهترین رستوران های ازمیر کجاست؟

      حالا که با غذاهای خوشمزه ازمیر آشنا شده‌اید، بد نیست تعدادی از رستوران‌های مشهور این شهر را هم بشناسید. در این رستوران‌ها انواع غذاهای با‌کیفیت با مواد اولیۀ تازه طبخ می‌شوند:

      • رستوران تاواجی رجب اوستا در منطقه آلسانجاک، ابتدای خط ساحلی کوردون
      • رستوران فرانسوی لا سیگاله در منطقه آلسانجاک، کنار مرکز فرهنگی فرانسه
      • رستوران لس اوردینری در خیابان فرعی کوردون
      • رستوران نورث پییر در اسکله شمالی ازمیر
      • رستوران دریایی کوردن ینگچ در خیابان کوردون
      • رستوران اتمسفر در منطقه بورنوا

      برای خوردن کباب و غذاهای سنتی ازمیر به رستوران تاواجی رجب اوستا مراجعه کنید. غذاهای دریایی رستوران کوردن ینگچ نیز در ازمیر حرف اول را می‌زنند. اگر به‌دنبال مکانی متفاوت با غذاهای خوشمزه اما ارزان‌قیمت هستید، رستوران اتمسفر انتخاب خوبی است.

      در سفر به ازمیر چی بخریم؟

      خرید سوغاتی از رسم‌های قدیمی و جذاب ایرانی‌ها به شمار می‌رود. در راهنمای سفر به ازمیر نیز نوبت به معرفی سوغات ترکیه در این شهر رسیده است. اگر می‌خواهید برای خانواده، دوستان و عزیزان خود یادگاری تهیه کنید، موارد زیر گزینه‌های مناسبی هستند:

      • سنگ‌های نظر‌قربانی
      • فرش‌های سنتی ترکیه
      • ادویه‌های مخصوص
      • چای و قهوه ترک
      • روغن زیتون و خشکبار
      • باقلوا و راحت‌الحقلوم
      • محصولات چرمی
      • ظروف سرامیکی منقوش

      سوغاتی‌های ازمیر بسیار متنوع هستند و قیمت‌های مختلفی دارند. با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید سوغاتی خوراکی یا صنایع دستی خریداری کنید.

      بهترین مراکز خرید ازمیر کجاست؟

      برای خرید سوغاتی، لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس ورزشی و حتی لوازم الکترونیکی می‌توانید به بازارها و مراکز خرید ازمیر سر بزنید. اگر می‌خواهید بدانید بهترین مرکز خرید ازمیر کجاست، به لیست زیر توجه کنید:

      • بازار سنتی کمرالتی در میدان کناک
      • مرکز خرید آگورا در بالچوا، خیابان میتات پاشا
      • مجموعه تجاری اسکله کناک در خیابان آتاتورک
      • اوت لت اپتیموم در منطقه گازی امیر، خیابان آکچای
      • اوت لت سلوی در بالچوا، چتین امچ، خیابان کیوانچ
      • مرکز خرید مدیا مارکت در بالچوا، محله باغچه لر اراضی
      • مرکز خرید فروم بورنوا در منطقه بورنوا، محله کاظیم دیریک
      • مرکز خرید اژه پارک در منطقه کارشی یاکا، محله موی شهیر
      • مرکز خرید اوزدیلک در محله اینجیرالتی، خیابان اینجیرالتی

      سفر به ازمیر ترکیه

      عکسی از بازار سنتی کمرالتی

        بازارهای سنتی و هفتگی ازمیر قیمت مناسب‌تری از مراکز خرید دارند؛ اما تنوع و کیفیت اجناس در مراکز خرید بالاتر است. اگر به‌دنبال سوغاتی و صنایع دستی هستید، به بازار مراجعه کنید؛ در غیر این صورت، مراکز خرید ازمیر از جمله آگورا و اوت لت سلوی پاسخگوی نیاز شما هستند. درنهایت حتی اگر قصد خرید ندارید، گشت‌وگذار در بازار کنیالتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

        مهیج ترین تفریحات ازمیر برای گردشگران

        ازمیر علاوه‌بر آثار باستانی، سواحل زیبا و مراکز خرید رنگارنگ، تفریحات بسیار مهیجی دارد. در این شهر، این امکان برای مردم و گردشگران فراهم شده که از دوچرخه‌سواری تا غواصی و موج‌سواری را تجربه کنند:

        • دوچرخه‌سواری
        • تفریح در پارک آبی ازمیر
        • موج‌سواری در منطقه آلاچاتی
        • تله کابین سواری در منطقه بالکووا
        • اسکی و اسنوبرد در پیست اسکی بوزداگ
        • حمام ترکی و آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم ازمیر
        • ماهی‌گیری در ساحل سفری حیصار، فوچا، کارابورون و سیجاجیک
        • غواصی در فوچا، کارابورون و مجموعه‌های موج‌سواری افه‌سوس و چشمه

        با توجه به روحیه خود می‌توانید بهترین تفریحات را انتخاب کنید. اگر اهل هیجان هستید، سری به پارک آبی بزنید یا سراغ موج‌سواری بروید. برای رفع استرس و کسب آرامش نیز حمام ترکی و آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم را امتحان کنید.

        حمل و نقل عمومی در ازمیر

        سیستم حمل‌ونقل عمومی در ازمیر بسیار کامل است. برای تردد در این شهر می‌توانید از اتوبوس، مترو، تاکسی، تراموا، قایق و دلموش استفاده کنید. این روزها، اسکوترهای برقی نیز در سطح شهر ازمیر به وفور دیده می‌شوند. دلموش‌ها که همان ون‌های هشت‌نفره هستند هم محبوب‌ترین وسیله نقلیه در ازمیر به شمار می‌روند و در نقاط مختلف ایستگاه دارند. مجموع این موارد در کنار گستردگی جاذبه‌های گردشگری، باعث شده تا بین ازمیر یا کوش آداسی گردشگران بیشتری ازمیر را انتخاب کنند.

        فراموش نکنید که برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در ازمیر می‌توانید از ازمیر کارت یا پول نقد استفاده کنید. اگر اقتصادی سفر می‌کنید و قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به ازمیر را دارید، بهتر است از تاکسی استفاده نکنید.

        تور ازمیر؛ بهترین راه سفر به ازمیر

        در این مطلب به معرفی استان و شهرستان ازمیر در غرب ترکیه پرداختیم؛ جاهای دیدنی آن را معرفی کردیم؛ با روش‌های حمل‌ونقل در آن آشنا شدیم و درباره هزینه سفر به ازمیر دانستیم. حالا که می‌دانید ازمیر کجاست، می‌توانید با خیال راحت تور ازمیر را رزرو کرده و سفر جذاب خود را به دل سواحل و بنادر تاریخی این شهر باستانی آغاز کنید. اما اگر قبلا تجربه سفر به ازمیر را دارید، از موارد ناگفته برایمان بنویسید. شما از کدام مناطق این شهر بازدید کرده‌اید؟ در کدام فستیوال آن حضور داشته‌اید؟ و چه تفریحاتی برایتان جذاب‌تر بوده است؟

        سوالات متداول:

        1. ازمیر پایتخت کجاست؟

        ازمیر یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری و اقتصادی ترکیه است؛ اما پایتخت این کشور نیست.

        2. استان ازمیر کجاست؟

        استان ازمیر در غرب کشور ترکیه و در ساحل دریای اژه قرار دارد. این استان با استان‌های آدین، مانیسا و بالیکسر هم‌جوار است.

         شهر بعد از استانبول و آنکارا، سومین شهر پر‌جمعیت ترکیه محسوب می‌شود.

        3. آیا سفر به ازمیر به ویزا نیاز دارد؟

        خیر. سفر به ازمیر و سایر شهرهای ترکیه به ویزا نیاز ندارد. ایرانیان با داشتن پاسپورت می‌توانند به ازمیر سفر کنند.

        4. کدام ایرلاین های ایرانی به مقصد ازمیر پرواز مستقیم دارند؟

        ایرلاین‌های ایرانی ماهان و ایران ایر و ایرلاین ترکیه‌ای آنادولوجت از تهران به ازمیر پرواز مستقیم دارند.

        بخش نظرات

        اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

        پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

        اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
        6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc