https://gateway.trip.ir/api/

سریلانکا کجاست؟ راهنمای سفر به سریلانکا

به روز رسانی: 20 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

سریلانکا کجاست

اگر نمی‌دانید سریلانکا کجاست باید بگوییم بهشتی گرمسیری در آسیای شرقی است که در قسمت جنوبی کشور هندوستان قرار دارد. زیبایی‌های بی‌حدوحصر این سرزمین بهشتی آنقدر شگفت‌انگیز است که به آن لقب مروارید اقیانوس هند را بخشیده‌اند. سواحل لاجوردی بی‌کران، مزارع چای دل‌انگیز، حیات وحش خاص، جنگل‌های انبوه استوایی و مناظر تاریخی فراوان تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های نهفته در سریلانکاست. از آنجایی که تماشای این همه جذابیت بدون داشتن برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده میسر نیست، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای راهنمای سفر به سریلانکا ما باشید.

کشور سریلانکا کجاست؟

سریلانکا کجاست؟ وقتی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های موجود در سریلانکا حرف می‌زنیم، کمتر کسی باور می‌کند که این کشور منطقه‌ای گردشگری متعلق به قاره آسیا باشد. برخلاف این باور باید بگوییم سریلانکا جزیره‌ای با آب‌وهوای گرمسیری است که تنها چند قدم با کشور هندوستان فاصله دارد. به سریلانکا لقب کشوری با سواحل بی‌انتها هم بخشیده‌اند؛ چراکه جزیره‌ای در دل اقیانوس هند است.

پایتخت کشور سریلانکا کلمبو است که بخش اعظمی از مناظر بکر طبیعی و جاذبه‌های خارق‌العاده تاریخی را در دل خود جای داده است. کلمبو به عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سریلانکا شناخته می‌شود. این شهر نه تنها به لحاظ گردشگری مقصدی جذاب برای توریستان و مسافران است که از نظر تجاری و اقتصادی نبض تپنده سریلانکا محسوب می‌شود.

کشور سریلانکا با مساحتی بالغ بر 65.610 کیلومتر مربع جمعیتی حدود 21.324.791 میلیون نفر دارد. زبان رسمی این کشور سینهالی و دین اکثر مردمانش بودایی است. کشور سریلانکا از نظر زمانی با ایران 2 ساعت اختلاف دارد.

موقعیت جغرافیایی کشور سریلانکا روی نقشه گوگل

تاریخچه سریلانکا؛ گوشواره هندوستان

حالا که دانستید سریلانکا کجاست بد نیست کمی هم از تاریخچه پیدایش آن برایتان بگوییم. اگر نقشه جغرافیا را مقابل خود بگذارید و به موقعیت سریلانکا نگاهی کوتاه داشته باشید با جزیره‌ای مشابه یک اشک بزرگ در دل اقیانوس هند ملاقات خواهید کرد. شباهت این جزیره به قطره اشک مهم‌ترین دلیلی است که به آن لقب اشک هندوستان یا گوشواره هند داده‌اند.

سریلانکا ضمن داشتن عمری بسیار طولانی و چند هزارساله تاریخی پرفرازونشیب را هم پشت سر گذاشته است. نتایج یافته‌ها و تحقیقات باستان‌شناسی نشان می‌دهد که زمان پیدایش این جزیره به چیزی حدود 35 هزار سال قبل بازمی‌گردد. در تاریخ درخشان جزیره سریلانکا نیز ردپایی از آیین بودایی به چشم می‌خورد که با استناد به آن می‌توان راز وجود صدها معابد بودایی در این کشور را کاملا درک کرد.

بد نیست بدانید که کشور سریلانکا در زمان‌های بسیار دور با نام سیلان به عنوان بخشی از مستعمره بریتانیا شناخته می‌شده است. در همان زمان اعراب این جزیره را با نام سرانديپ یا سرانديبيتی و مردم یونان و روم باستان آن را به عنوان تاپ روبان می‌شناختند. سریلانکا در تمام این سال‌ها به دلیل برخورداری از منابع خاص همواره تحت سلطه و استعمار کشورهای دیگری نظیر پرتغال، انگلیس و هلند بوده است. از سال 1948 می‌توان به عنوان تاریخی طلایی و درخشان در کشور سریلانکا یاد کرد. در این سال سریلانکا از استعمار کشورهای بیگانه خارج شد و به استقلال دست پیدا کرد و سرانجام در سال 1972 به سریلانکا تغییر نام داد. این عنوان در زبان سانسکریت جزیره درخشان معنا می‌دهد.

شهرهای توریستی سریلانکا کجاست؟

زیبایی‌های توصیف‌شده در وصف سریلانکا مختص یک یا دو شهر آن نیست. تمام شهرهای این جزیره شگفتی‌های طبیعی و تاریخی منحصر به خودش را دارد. بااین‌حال وقتی صحبت از سفر به سریلانکا می‌شود، برخی از شهرهای آن از نظر جاذبه‌های گردشگری در اولویت بیشتری قرار می‌گیرند. مسلما امتیاز برجسته این شهرها داشتن جذابیت‌های توریستی فراوان است. در ادامه همراه ما باشید تا معرفی مختصری از برترین شهرهای گردشگری سریلانکا داشته باشیم.

کلمبو سریلانکا کجاست؟

کلمبو پایتخت سریلانکاست. شهری با وسعت فراوان که تقریبا هر نوع سلیقه و نیاز گردشگری را پوشش می‌دهد. اگر اهل گشت‌وگذار در طبیعت باشید، کلمبو از بهترین و بکرترین طبیعت دنیا برای شما رونمایی می‌کند. اگر به دنیای تاریخ علاقه‌مند باشید، این شهر به لطف داشتن صدها معبد و بنای باستانی روحیه کاوشگری شما را غنا می‌بخشد. در نهایت اگر اهل تفریح و خوشگذرانی باشید، کلمبو با برپایی متنوع‌ترین تئاترها و کنسر‌ت‌ها از شما میزبانی خواهد کرد.

یادتان باشد کلمبو به شهر لاک‌پشت‌ها نیز شهرت دارد. بنابراین با انتخاب این شهر می‌توانید برای لحظاتی کوتاه تماشاگر زندگی جذاب این موجودات بازیگوش باشید. معبد سیما ماکالا، موزه تاریخ طبیعی سریلانکا، موزه ملی، میدان استقلال، کلیسای جامع سنت لوسیا، موزه دوران استعمار هلند (موزه هلندی کلمبو)، بازار شناور پتا، مسجد سرخ، سواحل تفریحی و معبد گانگارامایا از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کلمبو هستند.

کلمبو سریلانکا کجاست؟

عکسی از شهر کلبو

کندی سریلانکا کجاست؟

دومین شهری که لذت سفر به سریلانکا را چندین برابر می‌کند، شهر کندی است. این شهر که بعد از کلمبو رتبه دوم را از نظر بزرگی و وسعت دارد، شکل دیگری از طبیعت را پیشکش نگاه گردشگران می‌کند. دلیل این جذابیت منحصربه‌فرد طبیعی را هم می‌توان موقعیت مکانی خاص کندی دانست. کندی جایی در میان تپه‌های مرکزی سریلانکا تحت عنوان تپه‌های فلات کندی و مزارع گرمسیری قرار دارد.

از طبیعت غیرقابل‌توصیف کندی که بگذریم باید به وجود تاریخی‌ترین معبد بودا در آن اشاره کنیم که ارزش باستانی و تاریخی این شهر را دوچندان می‌کند. این معبد محلی برای نگهداری دندان مقدس بوداست.

شهر کندی در فصل تابستان میزبان یکی از پرشورترین و هیجان‌انگیزترین جشنواره‌های سال نیز هست. این جشنواره که اسالا پراهرا نام دارد، با اجرای نمایش‌های موزیکال، آتش‌بازی‌های مهیج و نمایش جالب فیل‌های تزئین‌شده خاطرات بسیار خوشی را برای مردم و مسافران این شهر رقم می‌زند. قلعه سیگیریا، معبد غار دامبولا، شهر مقدس کندی و مرکز نگهداری از فیل های یتیم از بهترین جاذبه‌های دیدنی شهر کندی محسوب می‌شود.

بنتوتا سریلانکا کجاست؟

در سفر به سریلانکا بازدید از شهر زیبای بنتوتا را به هیچ قیمتی نباید از دست بدهید. بنتوتا به داشتن سواحل طلایی شهرت دارد. ازهمین‌رو هم بهترین و جذاب‌ترین تفریحی که در بنتوتا در انتظارتان است، ریلکس‌کردن در زیر سایه درختان نخل موجود در سواحل آرام این شهر است. البته این به معنای فقدان جاذبه‌های تاریخی در این شهر نیست. بنتوتا نیز نظیر سایر هم‌ردیفان خود مناظر باستانی شگفت‌انگیزی که دارد که معبد کاند ویهاری، قلعه پرتغالی‌ها و معبد گالاپا ویهارایا معروف‌ترین آن‌هاست.

باغ بریف و جزیره دارچین، مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا و باغ لونوگانا نیز بخش دیگری از طبیعت زیبا و بکر این شهر را تشکیل می‌دهند. بد نیست بدانید که در بنتوتا نیز مانند کندی هر دو سال یکبار جشنواره‌ای با عنوان پراهرا را برگزار می‌شود که در آن گردشگران به تماشای صحنه‌هایی جذاب از نمایش فیل‌ها می‌نشینند.

بنتوتا سریلانکا کجاست

تصویری از شهر بنتوتا

سایر شهرهای دیدنی سریلانکا

از دیگر شهرهای مهم و دیدنی سریلانکا می‌توان به باتیکولا، جفنا، پوتلام و دهی‌والا اشاره کرد. تفریحات ساحلی، بازدید از معابد هزارساله، گردش در آرام‌ترین پارک‌ها و دهکده‌های جهان، ملاقات با حیات وحش، تجربه هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی و چشیدن طعم‌هایی متنوع و تازه از غذاهای محلی از جذابیت‌های سفر به نقاط مختلف این کشور جزیره‌ای خواهد بود.

فرودگاه‌های سریلانکا کجاست؟

موقعیت جزیره‌ای سریلانکا سبب شده است تا بهترین روش سفر به این کشور همان مسیر هوایی باشد. ناگفته نماند که گردشگران برای سفر به سریلانکا می‌توانند راه‌های زمینی را نیز امتحان کنند؛ اما این روش به دلیل طولانی‌بودن مسافت خیلی نمی‌تواند گزینه جذابی برای همه باشد.

سریلانکا فرودگاه‌های متعددی دارد که اغلب آن‌ها میزبان پروازهای داخلی هستند. از میان آن‌ها سه فرودگاه بین‌المللی به پروازهای خارجی اختصاص دارد که ما در ادامه معرفی کوتاهی از آن‌ها را در اختیارتان خواهیم گذاشت. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به سریلانکا وجود ندارد. بنابراین گردشگران در مسیر هوایی نیز ناگزیر به تحمل یک الی چند توقف کوتاه هستند. در حالت ایده‌آل سفر هوایی ایران به سریلانکا چیزی حدود 7 الی 8 ساعت زمان می‌برد.

1) فرودگاه بین‌المللی باندارانایک در کلمبو

از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی سریلانکا فرودگاه باندارانایک است که در پایتخت این کشور یعنی کلمبو قرار دارد. این فرودگاه با دارابودن سه ترمینال مجموعه‌ وسیعی از پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد. شایان ذکر است که از میان فرودگاه‌های بین‌المللی سریلانکا باندارانایک بیشترین آمار از مسافران و گردشگران خارجی را دارد.

2) فرودگاه بین‌المللی راتمالانا در کلمبو

دومین فرودگاه بین‌المللی سریلانکا راتمالانا نام دارد که در مقایسه با باندارانایک قدیمی‌تر است. این فرودگاه که در فاصله 15 کیلومتری جنوب کلمبو قرار دارد، دارای دو ترمینال است که ترمینال اول به پروازهای خارجی و ترمینال دوم به پروازهای داخلی اختصاص دارد.

3) فرودگاه بین‌المللی ماتالا راجاپاکسا در هامبانتوتا

سومین فرودگاه بین‌المللی سریلانکا ماتالا راجاپاکساست که در 18 کیلومتری هامبانتوتا و در شهر کوچک ماتالا قرار دارد. ماتالا راجاپاکسا جزو فرودگاه‌های نسبتا نوساز و مجهز سریلانکا مسحوب می‌شود. این مجموعه با دارابودن چندین رستوران و مراکز تفریحی و پزشکی سالانه میزبان یک میلیون مسافر داخلی و خارجی است.

راهنمای سفر به سریلانکا

تصویری از فرودگاه بین‌المللی ماتالا راجاپاکسا

هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

بخش مهم و حیاتی راهنمای سفر به سریلانکا را برآورد هزینه‌ها تشکیل می‌دهد. برای خیلی از گردشگران که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارند، هزینه‌ها می‌تواند پارامتری تعیین‌کننده در تصمیم نهایی آن‌ها باشد. خوشبختانه سریلانکا را می‌توان جزء مقاصد نسبتا ارزان‌قیمت خارجی قلمداد کرد.

در تعیین هزینه سفر به سریلانکا عوامل متعددی دخالت دارند که اقامت در هتل، خوردوخوراک، حمل‌ونقل، خرید سوغاتی و بازدید از جاذبه‌های دیدنی مهم‌ترین آن‌هاست. با احتساب موارد فوق هزینه سفر به سریلانکا برای هر گردشگر به شکل روزانه چیزی معادل 90 الی 100 دلار خواهد بود. از این هزینه 65 دلار آن به اقامت در هتل، 16 دلار به وعده‌هایی غذایی، 5 دلار به حمل‌ونقل و 10 دلار به بازدید از جاذبه‌های گردشگری اختصاص دارد. شایان ذکر است که سبک سفر، تعداد نفرات و مدت زمان اقامت در جزیره سریلانکا می‌تواند میانگین هزینه روزانه هر فرد را تحت‌تاثیر قرار دهد.

جاهای دیدنی سریلانکا کجاست؟

یکی از چالش‌برانگیزترین قسمت‌های سفر به سریلانکا انتخاب مقصد گردشگری در این جزیره بهشتی است. هر گوشه از سریلانکا جذابیت‌های بصری خاص خودش را دارد؛ به همین دلیل هم بازدید از همه آن‌ها نیاز به یک سفر چندماهه دارد. بهترین راهکار برای استفاده مفید از مدت‌زمان کم سفر، انتخاب مشهورترین جاهای دیدنی سریلانکا است که عبارتند از:

  • جزیره دارچین: این جزیره که نام دیگر آن سینامون است، در شهر بنتوتا و در جنوب سریلانکا قرار دارد. مزارع و باغات بزرگ دارچین به همراه طبیعت مسحورکننده آن مهم‌ترین دیدنی این جاذبه محسوب می‌شوند.
  • معبد کلانیا راجا ماها ویهارا: معبدی با قدمت بیش از 2000 سال که در 7 کیلومتری پایتخت سریلانکا قرار دارد. در این معبد می‌توانید نظاره‌گر مجسمه‌ها و نقاشی‌های حیرت‌انگیزی از بودا باشید.
  • باغ بریف: بهشت طبیعت‌گردان باغ برف سریلانکا خواهد بود که در فاصله 8 کیلومتری شهر بنتوتا قرار دارد. در این باغ بیش از 106 گونه درختی به چشم می‌خورد.
  • شهر باستانی پولونارووا: این شهر به مدت 3 قرن پایتخت سریلانکا بوده است. ازهمین‌رو با سفر به آن این فرصت را خواهید داشت تا از مجموعه‌ای غنی از آثار و بناهای باستانی دیدن کنید.
  • قلعه سیگیریا: سیگیریا شهری باستانی است که بر فراز صخره‌ای به ارتفاع 200 متر قرار دارد. این شهر باستانی که در حوالی دامبولا واقع شده است نمونه‌ای کامل از سبک شهرسازی گذشته را به نمایش می‌گذارد.
  • باغ‌ گیاه‌شناسی سلطنتی پرادنیا: باغی زیبا در ضلع غربی شهر کندی است که در آن می‌توانید از 4000 گونه گیاهی زیبا و چشم‌نواز دیدن کنید.
  • باغ‌وحش دهیوالا: یا باغ جانورشناسی ملی سریلانکا، زیستگاه امنی از 3000 گونه متنوع از پرندگان و حیوانات است.
  • معبد دندان مقدس: مقدس‌ترین معبد در میان مردم محلی سریلانکا معبد دندان مقدس است که در بالای دریاچه معروف کندی قرار دارد.
  • معبد بودایی گانگارامایا: مهم‌ترین مهبد بودا در شهر کلمبو است که ضمن داشتن بخش‌های متنوع به لحاظ سبک معماری یک اثر باشکوه قلمداد می‌شود.
  • خلیج آروگام: خلیج آروگام هوشمندانه‌ترین گزینه برای گردشگرانی است که نمی‌دانند بهترین تفرجگاه سریلانکا کجاست. در این تفرجگاه فرصت برای تجربه طیف وسیعی از تفریحات آبی وجود دارد.
  • قله آدم: سری پادا از زیارتگاه‌های مهم در سریلانکاست که برای پیروان هندو به عنوان قدمگاه بودا و برای پیروان آیین مسیحیت به عنوان قدمگاه حضرت آدم ارزش والایی دارد.
  • معبد غار دامبولا: از پربازدیدترین جاهای دیدنی سریلانکا معبد طلایی دامبولاست که در فاصله کمی با دو شهر کندی و کلمبو قرار دارد. غار دامبولا گنیجنه‌ای ارشمند از چندین معبد، تندیس بودا و نقاشی‌های دیواری است.
  • پارک ملی یالا: دومین پارک ملی بزرگ سریلانکا پارک یالا نام دارد که به دلیل داشتن متنوع‌ترین حیات‌وحش در میان گردشگران از جایگاه بسیار محبوبی برخوردار است.
  • قبرستان جنگ در کندی: گورستانی در شهر کندی است که در آن 203 سرباز از جنگ جهانی دوم دفن شده‌اند.
  • مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا: مرکزی برای نگهداری از لاک‌پشت‌های مادر است. این مرکز با هدف جلوگیری از انقراض نسل خاصی از لاک‌پشت‌ها فعالیت می‌کند.
  • پرورشگاه فیل پیناوالا: این پرورشگاه جایی برای محافظت و مراقبت از فیل‌های آسیایی رهاشده در جنگل است. تماشای روند مراقبت از فیل‌ها بهترین لذتی است که نصیب گردشگران این جاذبه دیدنی می‌شود.
  • پارک ملی اوداوالاوی: از دیگر جاذبه‌های مهم گردشگری در سریلانکا پارک ملی اوداوالاوی است که از آن به عنوان زیستگاهی امن برای فیل‌های سریلانکایی و پرندگان آبی یاد می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی سریلانکا کجاست

عکسی از قلعه سیگیریا

    بهترین سواحل سریلانکا کجاست؟

    گوشواره هندوستان به دلیل موقعیت جزیره‌ای که دارد، از بهترین سواحل دنیا برخوردار است. در سواحل بی‌کران و لاجوردی این جزیره می‌توانید آرامش را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید. تفریحات آبی مهیجی که در سواحل شنی سریلانکا وجود دارد خستگی سفر را کاملا از تنتان دور می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا فهرستی از دیدنی‌ترین سواحل سریلانکا را با شما به اشتراک بگذاریم:

    • ساحل اوناواتونا (Unawatuna)
    • ساحل یالا (Yala)
    • ساحل الانکودا (Alankuda)
    • ساحل پاسکودا (Passekudah)
    • ساحل هیریکیتیا (Hiriketiya)
    • ساحل تنگال (Tangalle)
    • ساحل آناواتونا (Unawatuna)
    • ساحل کالپیتیا (Kalpitiya)
    • ساحل تنگاله (Tangalle)
    • ساحل نیلاولی (Nilaveli)
    • ساحل بنتوتا (Bentota)
    • ساحل میریسا (Mirissa)
    • ساحل دیکولا (Dickwella)
    • ساحل ولیگاما (Weligama)
    • ساحل گاله (Galle)
    • ساحل ایندورووا (Induruwa)
    • ساحل هیکادووا (Hikkaduwa)
    • ساحل کوگالا (Koggala)
    • ساحل نگومبو (Negombo)

    سفر به سریلانکا بدون تور بهتره یا با تور

    تصویری از ساحل نگومبو

      بهترین زمان سفر به سریلانکا

      هم‌جواری کشور سریلانکا با خط استوا آب‌وهوایی گرمسیری را برای این کشور رقم زده است. میانگین دمای هوا در سریلانکا در تمام ایام سال چیزی معادل 28 الی 32 درجه سانتی‌گراد اعلام می‌شود. البته ناگفته نماند که مرکز این کشور به دلیل موقعیت کوهستانی که دارد، از آب‌وهوایی معتدل برخوردار است. در مقابل مناطق شمال و شمال شرقی سریلانکا آب‌وهوایی خشک و مناطق غرب و جنوب غربی آن آب‌وهوایی کاملا گرم و مرطوب دارد.

      جزیره سریلانکا علی‌رغم وسعت نسبتا کمی که دارد، از متنوع‌ترین وضعیت آب‌وهوایی برخوردار است. به عبارتی زمانی که سواحل غربی این جزیره آب‌وهوایی گرم و خشک دارد، در سواحل شرقی آن می‌توان ایده‌آل‌ترین حالت از دما را تجربه کرد. بنابراین سریلانکا مقصدی درجه‌یک و تمام‌عیار برای چهار فصل سال است.

      بهترین زمان سفر به سواحل غربی و جنوب غربی سریلانکا، ماه دسامبر تا مارس (معادل آذر تا اسفند) خواهد بود. این در حالی است که بهترین گزینه برای سفر به سواحل شرقی و شمال شرقی این جزیره، ماه‌های آوریل تا دسامبر (فروردین تا شهریور) است؛ به‌همین‌دلیل رزرو تور سریلانکا تابستان در این ماه‌ها با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شود. نقاط مرکزی سریلانکا نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی متفاوتی که دارند، در مقایسه با بخش‌های دیگر خنک‌تر هستند. ازهمین‌رو بهترین زمان سفر به تپه‌های مرکزی سریلانکا، ماه‌های کم‌بارش ژانویه تا مارس است.

      از وضعیت آب و هوای سریلانکا که بگذریم، سبک گردشگری شما نیز می‌تواند پارامتر دیگری در تعیین بهترین زمان سفر به این جزیره باشد. اگر به شوق ساحل‌گردی راهی سریلانکا می‌شوید باید بدانید که بهترین زمان برای رقم‌زدن خاطرات خوش ماه‌های مهر تا اسفند است. اگر در سفر به سریلانکا به دنبال تجربه خاص‌ترین تفریحات آبی هستید، بهتر است زمان سفر را در ماه‌های دی تا اسفند تنظیم کنید. در نهایت اگر می‌خواهید در سفر به جزیره گرمسیری سریلانکا خاطراتی از حضور در برترین جشنواره‌های این کشور را به ثبت برسانید، ماه‌های فروردین، تیر، مرداد، مهر و آبان بهترین زمان خواهد بود.

      بهترین هتل های سریلانکا برای اقامت در جزیره

      یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام سفر به منطقه‌ای ساحلی باید به آن توجه کنید، انتخاب هتل و اقامتگاه است. کشور سریلانکا شهرهای مختلفی دارد که برخی در نزدیکی ساحل و برخی دیگر در مرکز جزیره واقع شده‌اند. بنابراین انتخاب محل اقامت، به سلیقه و سبک سفر شما بستگی دارد؛ بااین‌حال، چند نمونه از بهترین هتل های سریلانکا را معرفی می‌کنیم تا براساس سلیقه و بودجه خود، بتوانید مناسب‌ترین گزینه را از بین آن‌ها انتخاب کنید:

      • هتل 5 ستاره گرندکندیان در شهر کندی
      • هتل کلاب واسکادووا بیچ ریزورت و اسپا در شهر کالوتارای
      • هتل 4 ستاره توپاز در شهر کندی
      • هتل 3 ستاره آریانا کوئین بیچ ریزورت در شهر وادووا
      • هتل اقتصادی پرینس ویلا در شهر بنتوتا
      • و ... .

      هتل گرندکندیان در جزیره سریلانکا کجاست

      عکسی از هتل گرندکندیان 

        بهترین مراکز خرید سریلانکا کجاست؟

        در سفر به جزیره گرمسیری سریلانکا لذت گشت‌وگذار در بازارهای محلی و فروشگاه‌های مدرن این کشور را نباید از قلم انداخت. فرهنگ و تاریخ بسیار غنی و دیرینه‌ای را که پشت دیوارهای این کشور پنهان شده است به خوبی می‌توان در غرفه‌های رنگارنگ و فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق آن رمزگشایی کرد. در فروشگاه‌ها و مراکز خرید سریلانکا فرصت برای خرید هر نوع کالا محلی یا محصولی از برترین برندهای جهانی کاملا مهیاست.

        مسلما کلمبو به عنوان پایتخت سریلانکا بیشترین و متنوع‌ترین مراکز خرید را در دل خود جای می‌دهد. البته که سایر شهرهای سریلانکا نیز از حیث داشتن فروشگاه‌های تجاری رتبه خوبی را دریافت می‌کنند. بخش بعدی این نوشتار به بررسی همین موضوع می‌پردازد که بهترین مراکز خرید سریلانکا کجاست و در کدام شهر قرار دارد:

        • مرکز خرید اودل (Odel) در شهر کلمبو
        • مرکز خرید لیبرتی پلازا (Liberty Plaza) در شهر کلمبو
        • مرکز خرید مارینو (Marino Mall) در شهر کلمبو
        • مرکز خرید مجستیک سیتی (Majestic Mall) در شهر کلمبو
        • مرکز خرید شوپاهولیکس (SHOPAHOLICS) در شهر بنتوتا
        • مرکز خرید کلمبو سیتی سنتر در شهر کلمبو
        • مرکز خرید برفوت گالری (The Barefoot Gallery) در شهر کلمبو
        • مرکز خرید کندی (Kandy City Centre) در شهر کندی
        • بازار پتا (Pettah) در شهر کلمبو
        • بازار مرکزی کلمبو
        • فروشگاه‌های زنجیره‌ای Cargills Food City در شهر کلمبو
        • و ... .

        در سفر به سریلانکا چی بخریم؟

        سریلانکا سوغات و صنایع دستی بسیار متنوع و بی‌نظیری دارد که هر کدام به نوعی گوشه‌ای از فرهنگ غنی این جزیره را به گردشگران معرفی می‌کنند. شاید شما هم با ما در این موضوع اتفاق‌نظر داشته باشید که سوغات هر شهری خاطرات خوب سفر به آن شهر را تا ابد گوشه ذهنمان زنده نگاه می‌دارد. این موضوع در مورد سریلانکا که به عنوان جزیره‌ای بهشتی روی زمین شناخته می‌شود، اهمیتی صدچندان پیدا می‌کند. حالا اگر نمی‌خواهید این کشور چندفرهنگی و باستانی را بدون خرید سوغات سریلانکا ترک کنید، گزینه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

        • ساری و سارونگ؛ لباس محلی سریلانکا
        • جواهرات زینتی و سنگ‌های قیمتی
        • مجسمه‌های چوبی
        • چای معروف سیلان
        • لوازم آرایشی و بهداشتی آیورودا
        • ماسک‌های راکشا
        • ادویه‌هایی با رنگ و طعم واقعی
        • پارچه‌های دستبافت
        • کتاب‌های نویسندگان معروف سریلانکایی
        • و ... .

        بهترین رستوران‌های سریلانکا کجاست؟

        در برنامه سفر به سریلانکا بخش پررنگی از آن را به شکم‌گردی اختصاص دهید. اگر تنها یکبار طعم غذاهای اصیل این جزیره را امتحان کنید، آن‌وقت به عشق تجربه دوباره مزه‌های تکرارنشدنی آن به سریلانکا سفر خواهید کرد. اگر نمی‌د‌انید بهترین رستوران‌های سریلانکا کجاست، فهرستی از گزینه‌های پیشنهادی ما را با خود همراه داشته باشید:

        • رستوران کاری پات در شهر کلمبو
        • رستوران کاری لیف در شهر کلمبو
        • رستوران کافه گالری در شهر کلمبو
        • رستوران آپالی ناوالوکا در شهر کلمبو
        • رستوران سی فود کو در شهر کلمبو
        • رستوران کلچر در شهر کلمبو
        • رستوران نیهونباشی در شهر کلمبو
        • رستوران دوچ برگر یونیون در شهر کلمبو
        • رستوران خانه کندی در شهر کندی
        • رستوران Helgas Folly در شهر کندی
        • رستوران پانوراما در شهر کندی
        • رستوران ایندین سامر برووالا در شهر بنتوتا
        • رستوران کاندوری در شهر بنتوتا
        • و ... .

        بهترین رستوران‌های سریلانکا کجاست

        تصویری از رستوران Helgas Folly در شهر کندی

          در سفر به سریلانکا چی بخوریم؟

          تمام جذابیت‌های بصری سریلانکا یک طرف و طعم اصیل غذاهای محلی‌اش طرف دیگر. هم‌جواری این کشور با هندوستان موجب شده است تا ذائقه مردم سریلانکا به سمت غذاهایی تندوتیز و پرادویه برود. البته ناگفته نماند که سریلانکا در طبخ غذاهای محلی اصالت خود را همچنان حفظ کرده است. بنابراین نمی‌توان خوراک محلی این جزیره را نسخه‌ای برابر با غذاهای هندی دانست.

          در آشپزی سریلانکایی برنج، ادویه کاری، ماهی و نارگیل چهار عنصر ثابت هستند که سبب خلق متنوع‌ترین خوراک محلی می‌شوند. به‌این‌ترتیب بعد از اصالت و خوشمزه‌گی بهترین چیزی که منوی غذایی مردم سریلانکا را به درستی معرفی می‌کند، تنوع است. اگر مهمان سفره مردمان خونگرم سریلانکا شدید، در سروکردن منوی غذایی زیر هرگز تعلل نکنید.

          • کاری ماهی و برنج مخلوط (Fish Curry and Mixed Rice)
          • ماهی شیرین به همراه ترشی تند (Deviled Sweet and Sour Fish Curry)
          • کاری ماهی چیلی (Chili Fish Curry)
          • کاری دال سریلانکا (Parippu)
          • گوتوکولا سامبول (Gotukola Sambol)
          • کاری جک فروت (Polos)
          • کاری چغندر (Beetroot Curry)
          • کوتوی گیاهی (Vegetarian Kottu)
          • کوتو تخم‌مرغ (Egg Kottu)
          • کوتو پنیر (Cheese Kottu)
          • ماهی شور سرخ‌شده (Fried Salted Fish)
          • برنج و مرغ سرخ‌شده (Deep Fried Chicken Fried Rice)
          • برنج و تخم‌مرغ سرخ‌شده (Egg Fried Rice)
          • بادمجان برنجال (Wambatu Moju)
          • کاری مرغ سریلانکا (Kukul Mas)
          • چیلی کبرا (Cobra Chillies)
          • الا باتو (Ela Batu)
          • کاری ماهی مرکب (Squid Curry)
          • کاری میگو شیرین (Candies Shrimp Curry)
          • هاپر تخم‌مرغ (Appa)
          • پل سامبولا (Pol Sambola)
          • لونو میریس (Lunu Miris)
          • روتی پروتئین (Roti Protein)
          • آسمی (Asmi)
          • ساموساس (SAMOSAS)
          • لامپریس (Lamprais)
          • ترشی بادمجان (Wambatu moju)
          • سالاد نارگیل (Pol Sambol)
          • وود اپل (Wood apple)
          • و ... .

          تجربه سفر به سریلانکا با تور سریلانکا

          در سفر به سریلانکا دو مسیر کلی پیش روی شماست که اولی، خرید بلیط هواپیما کلمبو و سفر شخصی به این جزیره و دومی شرکت در تورهای گروهی است. اینکه کدام یک از این روش‌ها تجربه بهتری را برای شما رقم می‌زند، کاملا بستگی به روحیات و سبک گردشگری‌تان دارد؛ اما در نظر داشته باشید که اگر اولین بار است که قصد سفر به این کشور را دارید، ما به شما تور سریلانکا را پیشنهاد می‌کنیم.

          خرید بلیط هواپیما، دریافت ویزا، رزرو هتل، همراه داشتن تورلیدر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی سریلانکا از جمله خدماتی است که با خرید تور به طور یکجا و در یک پکیج کامل در اختیارتان قرار می‌گیرد. بااین‌حال، درنهایت نظر و انتخاب شما تعیین‌کننده نوع سفرتان خواهد بود. شما ترجیح می‌دهید چگونه به سریلانکا سفر کنید؟ آیا شهر خاصی را مدنظر دارید و یا دوست دارید از چند شهر مهم آن دیدن کنید؟ از این کشور ساحلی و جنگل‌های بی‌نظیرش چه می‌دانید؟ حتما برایمان بنویسید.

          در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با عنوان «سریلانکا یا تایلند» را در سایت ما بخوانید.

          سوالات متداول:

          1. جزیره سریلانکا کجاست؟

          سریلانکا کشوری در قاره آسیاست که در جوار اقیانوس هند و در فاصله 19 کیلومتری جنوب شرق کشور هندوستان قرار دارد.

          2. پایتخت کشور سریلانکا کجاست؟

          کلمبو پایتخت کشور سریلانکا و از زیباترین شهرهای آن است.

          3. سفر به سریلانکا بدون تور بهتر است یا با تور؟

          انتخاب سفر به سریلانکا با تور یا بدون تور بستگی زیادی به روحیه و سبک گردشگری شما دارد. در سفرهای گروهی امنیت و آسایش مسافران به شکل جدی‌تری تامین می‌شود و هزینه کلی سفر به دلیل خرید بلیط چارتری و رزرو گروهی هتل، درنهایت کاهش می‌یابد.

          بخش نظرات

          اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

          پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

          اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
          6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc