https://gateway.trip.ir/api/

فرودگاه بین المللی کیش؛ مقصد گردشگران ایرانی و خارجی

به روز رسانی: 27 شهریور ، 1403 راهنمای سفر

فرودگاه کیش

جزیره زیبای کیش یکی از دیدنی‌ترین جزایر جنوب ایران و فرودگاه کیش، مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و بین‌المللی است که به قصد تماشای زیبایی‌های بکر طبیعت پای به آن می‌گذارند. هرچند امکان سفر زمینی تا خلیج فارس و ادامۀ سفر با لنج و کشتی به سمت جزیره کیش نیز وجود دارد، اما به دلیل آسان‌تر و کوتاه‌تر بودن سفر هوایی، خیلی از افراد این شکل سفر را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم عازم سفر هوایی به کیش هستید، بهتر است با فرودگاه بین‌المللی آن آشنا شوید.

معرفی فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه کیش (Kish International Airport) یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های کشور است که در استان هرمزگان و در مرکز جزیره زیبای کیش قرار دارد. ارتفاع این جزیره از سطح دریا 31 متر است و بیش از 9 میلیون مترمربع زیربنا دارد.

این فرودگاه که در مالکیت منطقه آزاد کیش قرار گرفته، از وجود 4 ترمینال پرواز داخلی و خارجی، 2 باند پرواز استاندارد و موازی، اداره آتش‌نشانی و نجات فرودگاهی برخوردار است. فرودگاه بزرگ کیش با کدهای فرودگاهی یاتا KIH و ایکائو OIBK شناخته می‌شود.

اطلاعات پرواز فرودگاه کیش

فرودگاه بین المللی کیش روزانه پروازهای ورودی و خروجی زیادی را پوشش می‌دهد. جالب است بدانید که این فرودگاه در سال 2016 میلادی افتخار داشتن بیش از 23 هزار پرواز داخلی و خارجی را داشته است. از آن جالب‌تر اینکه طی این پروازها حدود 3 میلیارد نفر مسافر بین نقاط مختلف دنیا جابه‌جا شده‌اند. با این آمار هیجان‌انگیز به استقبال فهرست کامل پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین‌المللی کیش خواهیم رفت:

پروازهای ورودی فرودگاه کیش پروازهای خروجی فرودگاه کیش
تهران تهران
اصفهان اصفهان
تبریز تبریز
یزد یزد
مشهد مشهد
اهواز اهواز
شیراز شیراز
گرگان گرگان
بندرعباس بندرعباس
رشت رشت
بوشهر بوشهر
همدان همدان
ساری ساری
کرمانشاه کرمانشاه
کاشان کاشان
ارومیه ارومیه
جم جم
عسلویه عسلویه
کرمان کرمان
سنندج سنندج
دبی دبی
مسقط مسقط

اطلاعات پرواز فرودگاه کیش

تاریخچه و سال ساخت فرودگاه کیش

همه‌چیز از آمدن یک گروه کارشناس ایرانی و آمریکایی به جزیره کیش آغاز شد. جزیره کیش نظیر خیلی دیگر از جزایر جنوب ایران، منطقه‌ای ناشناخته و رهاشده بود. تا اینکه در سال 1349 به درخواست محمدرضا پهلوی، گروهی از کارشناسان ایرانی و آمریکایی به منظور توسعه و گسترش رونق جزیره کیش پای در این منطقه گذاشتند. احداث فرودگاه یکی از برنامه‌های مهم این گروه بود که در سال 1356 با شکوه هرچه‌تمام صورت پذیرفت.

باندهای فرودگاه کیش در سال 1373 به چراغ‌های پرواز در شب مجهز شد که تاریخ آغاز پروازهای شبانه این فرودگاه بود. در سال 1402 نیز ترمینال جدید فرودگاه کیش با زیربنای 49 هزار مترمربع افتتاح شد که به دلیل مساحت وسیع و ظرفیت پذیرش بالای مسافر، از آن به عنوان بزرگ‌ترین پایانه فرودگاهی کیش یاد می‌شود.

لیست پروازهای فرودگاه کیش

موقعیت استراتژیکی جزیره کیش و وجود جذابیت‌های بصری و تفریحی، این جزیره را به قطب مهم گردشگری در کشور تبدیل کرده است. همین موضوع هم سبب شده تا جزیره کیش روزانه میزبان هزاران هزار مهمان داخلی و خارجی باشد. در ادامه می‌توانید لیست پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بزرگ کیش را مشاهده کنید.

پروازهای داخلی

از 22 پروازی که در فرودگاه بین‌المللی کیش صورت می‌گیرد، 20 مورد از آن‌ها به مقاصد داخلی اختصاص دارد. فهرست زیر پروازهای داخلی این فرودگاه را شامل می‌شوند:

  • تهران
  • شیراز
  • مشهد
  • اصفهان
  • بندرعباس
  • کرمان
  • اهواز
  • تبریز
  • یزد
  • همدان
  • بوشهر
  • رشت
  • کرمانشاه
  • ساری
  • کاشان
  • گرگان
  • جم
  • عسلویه
  • ارومیه
  • سنندج

فرودگاه کیش ترمینال پروازهای داخلی

عکسی از ترمینال پروازهای داخلی

    پروازهای خارجی

    در فرودگاه بین‌المللی کیش پروازهای بین‌المللی هم در ترمینال مخصوص به خود صورت می‌پذیرد. در این فرودگاه پروازهای خارجی اغلب به مقصد دو شهر دبی (در امارات) و مسقط (پایتخت کشور عمان) انجام می‌شود.

    بخش های مختلف فرودگاه بین المللی کیش

    فرودگاه بین‌المللی کیش به اندازه جاهای دیدنی کیش زیبا و خیره‌کننده است. این جذابیت را هم می‌توان به خوبی در بخش‌های رفاهی این مجموعه مشاهده کرد. در ادامه همراه ما باشید تا امکانات رفاهی این فرودگاه را مورد بررسی قرار دهیم.

    1. ترمینال های فرودگاه کیش

    بخش مهم فرودگاه جزیره کیش که پروازهای داخلی و خارجی را پشتیبانی می‌کند، ترمینال‌های داخلی و خارجی آن است. وسعت کلی ترمینال‌های این فرودگاه 13500 مترمربع برآورد شده که 4 هزار مترمربع آن به ترمینال خارجی و 9500 مترمربع دیگر به ترمینال ورودی اختصاص دارد.

    2 ترمینال ورودی این فرودگاه همه‌روزه از ساعت 6 صبح تا 12 شب آماده خدمت‌رسانی به مسافران داخلی هستند. ترمینال خارجی نیز دو بخش مجزا با نام‌های ترمینال شماره 1 (برای پروازهای خروجی) و ترمینال شماره 2 (برای پروازهای ورودی) دارد که در آن پروازهای خارجی انجام می‌پذیرد.

    امکانات فرودگاه کیش

    تصویری از گیت‌های خروجی فرودگاه کیش

    2. رستوران و کافی شاپ

    در فرودگاه بزرگ کیش چند رستوران و کافی‌شاپ پیدا می‌شود که خستگی، گرسنگی و عطش تشنگی‌تان را برطرف کنند. رستوران و کافی‌شاپ این مجموعه در بخش ترمینال‌های خروجی قرار دارند و تقریبا در تمام ساعات روز با منویی کامل متنوع پذیرای شما خواهند بود.

    3. پارکینگ

    پارکینگ‌های موجود در فرودگاه کیش مکانی امن و مناسب برای پارک خودرو شخصی شما خواهد بود. در این فرودگاه 3 پارکینگ مجزا با مساحت‌های 5 هزار، 6 هزار و 3 هزار مترمربع وجود دارد.

    پارکینگ اول این فرودگاه مقابل برج مراقبت و ترمینال پروازهای داخلی واقع شده است و ضمن داشتن کارواش ظرفیت پذیرش 134 خودرو را دارد. پارکینگ دوم و سوم در چندقدمی پایگاه پلیس فرودگاه ساخته شده است که هرکدام به ترتیب پذیرای 250 و 100 خوردو خواهند بود.

    4. خدمات پزشکی

    در فرودگاه بین‌المللی کیش بخشی هم به اورژانس آن اختصاص دارد. اورژانس این مجموعه به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات پزشکی به افراد و انتقال آن‌ها به بیمارستان در مواقع ضروری است.

    5. شعب بانک های ایرانی

    در سالن پروازهای داخلی دسترسی شما به بسیاری از شعب بانکی فراهم شده است. ازهمین‌رو، می‌توانید در فرودگاه امور بانکی‌تان را با خیالی آسوده پیگیری کنید. از مهم‌ترین این شعب هم می‌توان به بانک ملی، تجارت، ملت، صادرات، انصار، سپه، سامان و بانک سرمایه اشاره کرد.

    6. خدمات CIP فرودگاه کیش

    یکی دیگر از فرودگاه های ایران که امکان ارائه خدمات ویژه فرودگاهی را برای میهمانان خود فراهم کرده، فرودگاه بزرگ جزیره کیش است. این خدمات در سالنی ویژه به نام سالن CIP به مسافران ارائه می‌شود. این سالن CIP مساحتی به وسعت 500 مترمربع دارد و اغلب میزبان افراد مهمی همچون تاجران، مدیران کارخانه‌های بزرگ، ورزشکاران و روسای شرکت‌های بزرگ است. البته اگر شما هم بخواهید، می‌توانید مهمان اختصاص این سالن باشید و از خدمات لوکس و درخشان آن نظیر گرفتن کارت پرواز، تحویل چمدان یا ترانسفر فرودگاهی کیش بهره‌مند شوید.

    خدمات CIP فرودگاه کیش

    تصویری از جایگاه تشریفاتی فرودگاه کیش

    7. خدمات حمل و نقل

    برای حمل‌ونقل از فرودگاه به مقصد موردنظرتان با هیچ محدودیتی روبه‌رو نیستید. در این فرودگاه بیش از 700 دستگاه تاکسی مستقر هستند که شما را در کمترین زمان ممکن به مقصد می‌رسانند. در فرودگاه کیش بخشی هم تحت عنوان اجاره خودرو وجود دارد که می‌توانید از خدمات آن برای داشتن خودرو در جزیره استفاده کنید.

    آدرس و شماره فرودگاه کیش

    فرودگاه بین‌المللی کیش در بزرگراه خلیج‌فارس، در بلوار فرودگاه قرار دارد. فاصله این فرودگاه تا مرکز کیش فقط 4 کیلومتر است. برای اطلاع از برنامه پروازهای فرودگاه کیش و وضعیت پرواز خود، می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده یا با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

    • اطلاعات فرودگاه کیش: 199
    • شماره تلفن فرودگاه: ۰۷۶۴۴۴۴۳۲۰۰
    • آدرس وبسایت رسمی فرودگاه: www.kishairport.ir

    ایرلاین های فعال در فرودگاه کیش

    در فرودگاه بین‌المللی کیش چندین ایرلاین معروف حضور دارند که برای شما انتخاب‌های متعددی را در سفر رقم می‌زنند. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود سفر با یکی از این ایرلاین‌ها را تجربه کنید. نام کامل ایرلاین‌های فرودگاه کیش در در فهرست زیر درج شده است.

    • هواپیمایی کیش ایر
    • هواپیمایی زاگرس
    • هواپیمایی ایران ایرتور
    • هواپیمایی آتا
    • هواپیمایی معراج
    • هواپیمایی کاسپین
    • هواپیمایی آسمان
    • هواپیمایی کارون
    • هواپیمایی قشم
    • هواپیمایی ایران ایر
    • هواپیمایی سپهران
    • هواپیمایی ماهان
    • هواپیمایی تابان

    فرودگاه هندورابی؛ زیرمجموعه ای جدید از فرودگاه کیش

    مساله سفرهای زمینی به نقاط دور از دسترس، تا پیش از افتتاح فرودگاه در آن شهر، مساله‌ای است که مسافران را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. همان‌طور که با افتتاح فرودگاه کیش، سفر به جزیره نسبت به سفر زمینی به کیش آسان‌تر شد، سایر جزیره‌های خلیج فارس مانند قشم، هندورابی و... هم وضعیت مشابهی دارند.

    فرودگاه هندورابی فرودگاهی 9 هزار مترمربعی در جزیره‌ای به همین نام است. این فرودگاه زیرمجموعه‌ای از فرودگاه بزرگ کیش محسوب می‌شود که در سال 1396 به بهره‌برداری کامل رسید. تا قبل از تاسیس فرودگاه هندورابی سفر به این جزیره تنها از طریق دریا میسر بود. اما با افتتاح این فرودگاه، شرایط سفرهای هوایی به هندورابی هم مهیا شده است.

    سفر هوایی ارزان به فرودگاه کیش

    در این مقاله به معرفی فرودگاه بین‌المللی کیش پرداختیم و اطلاعات لازم برای مسافران این جزیره را ارائه کردیم. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما کیش از تریپ، سفر آسان و به‌صرفۀ خود را به نگین خلیج فارس آغاز کنید، در فرودگاه کیش به زمین بنشینید و امکانات آن را با چشم خود ببینید. تلاش ما این بود تا این مطلب تمام اطلاعات موردنیاز شما را ارائه دهد؛ اما اگر ناگفته‌ای باقی مانده یا پرسشی دارید که در این مطلب پاسخ داده نشده، حتما برایمان بنویسید تا در به‌روزرسانی‌های بعدی این نوشته، در آن جای گیرد.

    سوالات متداول:

    1. فاصله هوایی فرودگاه جزیره کیش تا تهران چقدر است؟

    فاصله دو فرودگاه کیش و مهرآباد تهران از هم 1050 کیلومتر است که طی‌کردن آن حدود 2 ساعت زمان می‌برد.

    2. کدام فرودگاه در تهران به مقصد کیش پرواز دارد؟

    پروازهای تهران به مقصد کیش از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

    3. فاصله فرودگاه کیش از مرکز جزیره چقدر است؟

    این فرودگاه تا مرکز کیش 4 کیلومتر فاصله دارد.

    بخش نظرات

    اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

    پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

    اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
    6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc