https://gateway.trip.ir/api/

هزینه سفر به چین در سال 1403

به روز رسانی: 22 مهر ، 1403 راهنمای سفر

هزینه سفر به چین

هرکسی آرزوی سفر به سرزمین چشم‌بادامی‌ها را دارد. اما، ماجرا این است که هزینه سفر به چین آن هم درست زمانی که دلار ثبات چندانی ندارد، مانعی بزرگ برای تحقق این رویا به حساب می‌آید. به عبارت دیگر دغدغه خیلی از افراد این است که بتوانند قبل از سفر به این کشور سراسر شگفتی، برآورد دقیقی از هزینه‌ها داشته باشند. نوشتار امروز ما هم به بررسی همین موضوع اختصاص دارد. پس اگر رویای سفر به پکن را دارید، اما از هزینه سفر به چین 1403 چیزی نمی‌دانید، تا انتها همراه ما باشید.

واحد پول چین؛ به دلار هزینه کنیم یا یوآن؟

قبل از سفر به چین بد نیست با واحد پول این کشور آشنا شوید؛ چراکه در سفر به هر مقصد خارجی باید هزینه‌های خود را به واحد رسمی پول آن کشور پرداخت کنید.

واحد پول چین یوآن است که احتمالا بارها نام آن را شنیده‌اید. یوآن از نظر اقتصادی هم‌سطح با دلار جهانی است. برای تهیه این واحد پولی دو گزینه پیش‌روی شماست؛ اول اینکه در ایران دلار تهیه کنید و با مراجعه به صرافی‌های چین دلار را تبدیل به یوآن کنید. راه دوم این است که به شعب بانک ملی در ایران مراجعه کرده و مستقیما یوآن چین را تهیه کنید.

هرچند خرید مستقیم یوآن با ریال ممکن است ارزانتر تمام شود، اما این احتمال هم وجود دارد که تمام یوآن شما به مصرف نرسد و مجبور شوید بخش زیادی از آن را برگردانده و دوباره به ریال تبدیل کنید. بنابراین، برای جلوگیری از ضرر و زیان، پیشنهاد می‌کنیم بخش زیادی از بودجه خود را به دلار تبدیل کرده و مقداری یوآن همراه خود داشته باشید.

هزینه سفر به چین

در سفر به چین به دلار هزینه کنیم یا یوآن

هزینه ویزای چین؛ توریستی یا تجاری؟

اقدام برای دریافت ویزای چین اولین گام سفر به این کشور محسوب می‌شود. حتما می‌دانید که ویزای هر کشور متناسب با نوع هدف افراد به اشکال مختلفی تقسیم می‌شود. از ویزاهای معروف کشور چین ویزای توریستی و تجاری است که  شما برای گردش و تفریح نیاز به دریافت ویزای توریستی آن خواهید داشت.

ویزای توریستی چین با اعتبار 30 روزه و به شکل عادی یا فوری صادر می‌شود. معمولا صدور ویزای توریستی عادی چیزی حدود 10 روز و ویزای فوری 5 روز کاری زمان می‌برد. افراد برای دریافت این نوع ویزا باید 110 تا 130 دلار (بسته به نوع ویزای عادی یا فوری) را به سفارت پرداخت کنند و از تمکن مالی 35 میلیون تومان برخوردار باشند.

ویزای تجاری چین مناسب کسانی است که می‌خواهند به قصد کار و تجارت وارد خاک چین شوند. معمولا این نوع ویزا اعتباری 3 ماهه دارد و بدون تمکن مالی 400 میلیون تومانی صادر نمی‌شود. برای دریافت ویزای تجاری، افراد باید حدود 120 تا 150 دلار (بسته به نوع معمولی یا VIPبودن ویزا) را به سفارت پرداخت کنند.

هزینه بلیط چین از تهران

یکی از روش‌های رایج سفر به چین سفرهای هوایی است. ازهمین‌رو، افراد باید بخشی از هزینه‌ها را به هزینه رفت و آمد به چین اختصاص دهند. قیمت بلیط پرواز از تهران به مقصد چین به شهر مقصد و عوامل مختلف دیگری وابسته است. برای مثال، قیمت بلیط هواپیما پکن به مواردی همچون کلاس پرواز، نوع ایرلاین، تاریخ سفر، مدت‌زمان سفر، سن مسافر و مقصد نهایی بستگی دارد. معمولا کمترین نرخ هزینه پرواز چین 670 دلار و بیشترین آن 1580 دلار است.

هزینه بلیط چین از تهران

بلیط هواپیما چین از تهران

هزینه هتل در چین؛ اقامت لوکس یا ارزان؟

در برآورد هزینه سفر به چین باید سهم پررنگی را هم به هزینه‌های اقامت در هتل‌های این کشور اختصاص داد. اینکه کدام شهر از چین و چه نوع هتلی در آن را برای اقامت خود انتخاب می‌کنید، تاثیر به‌مراتب‌ چشمگیری در برآورد نهایی هزینه‌های خواهد داشت.

در جدول زیر، هزینه اقامت در هتل‌های لوکس و ارزان شهرهای مختلف چین مورد مقایسه قرار گرفته است. مطالعه آن می‌تواند درک روشن‌تری از هزینه‌های اقامت در این کشور را به شما ارائه دهد:

نام شهر هزینه اقامت در هتل‌های ارزان هزینه اقامت در هتل‌های لوکس
پکن 66 دلار 510 دلار
شانگهای 73 دلار 1320 دلار
ووهان 27 دلار 123 دلار
نانجینگ 32 دلار 328 دلار
تیانجین 26 دلار 218 دلار
شنژن 20 دلار 556 دلار
هنگ‌کنگ 40 دلار 250 دلار

جدول هزینه اقامت در هتل‌های لوکس و ارزان چین

هزینه سیم کارت چین؛ از اینترنت تا تماس تلفنی

در هزینه سفر به چین از ایران فاکتورهای دیگری هم دخالت دارند که شاید در نگاه اول جزئی و کم‌اهمیت به نظر برسند. یکی از این فاکتورها هزینه تلفن چین و خرید سیمکارت است که شما با اختصاص‌دادن مقداری از بودجه‌تان به این بخش می‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌های اضافی مکالمات و دسترسی به اینترنت جلوگیری کنید.

در کشور چین 3 اپراتور معروف با نام‌های China Mobile, China Unicom, China Telecom وجود دارد که هریک خدمات متفاوتی را به مشتریان ارائه می‌دهند. عموما هزینه تهیه سیمکارت از این اپراتورها به طور تقریبی حدود 15 تا 36 دلار است. تعرفه اینترنت هم برای اپراتورهای معروف این کشور چیزی معادل 3 تا 9 دلار خواهد بود.

هزینه تفریح و گردشگری در چین

مگر می‌شود به چین سفر کنید و نسبت به تاریخ باشکوه و طبیعت شگفت‌انگیز آن بی‌تفاوت باشید؟ بنابراین، بخشی از هزینه سفر تا چین را گشت‌وگذار شما در میان جاذبه‌های دیدنی این سرزمین تعیین می‌کند.

البته ناگفته نماند که در میان جاهای دیدنی چین جاذبه‌های رایگانی هم وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کاخ هنر شانگهای، موزه ملی چین، موزه هنر ملی، پارک ویرانه‌های دیوار شهر مینگ، میدان تیان‌آنمن، مقبره رئیس مائو و موزه پلاکاردهای قدیمی شانگهای اشاره کرد. بازدید از سایر جاذبه‌های این کشور با پرداخت هزینه همراه است که برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • باغ‌وحش پکن: 2 تا 3 دلار
  • تئاتر اپرای پکن: 8 تا 301 دلار
  • دیوار چین: 3 تا 9 دلار (بر اساس منطقه بازدید)
  • آکواریوم پکن: 22 دلار
  • معبد بهشت چین: 2 دلار
  • شهر ممنوعه چین: 4.5 تا 9 دلار (بر اساس فصل بازدید و سن بازدیدکننده)
  • کاخ پوتالا در لهاسا: 15 تا 30 دلار
  • موزه مقبره امپراطور و ارتش سفالی شیان: 17 دلار
  • قطار معدن هفت کوتوله در دیزنی لند شانگهای: 69 دلار
  • برج رادیویی و تلویزیونی مروارید شرقی در شانگهای: 29 دلار
  • آکواریوم اقیانوسی شانگهای: 23 دلار
  • پارک پرورش پانداهای غول پیکر: 7 دلار
  • پارک جینگ شان چین: 1 دلار
  • کاخ تابستانی پکن: 9 دلار
  • شهربازی هپی ولی پکن: 37 دلار
  • معبد لاما چین: 6 دلار

هزینه بازدید از جاهای دیدنی چین

باغ وحش چین

هزینه رفت و آمد بین شهرهای توریستی چین

کشور چین شهرهای توریستی فراوانی دارد که اگر بخواهید در یک سفر از همه آن‌ها دیدن کنید، ناگزیر به اختصاص‌دادن بخش اعظمی از بودجه به جابه‌جایی بین‌شهری خواهید بود. چندین روش برای حمل‌ونقل بین شهرهای گردشگری چین وجود دارد که ما در ادامه آن‌ها را از نظر میزان هزینه‌ها با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

هزینه بلیط هواپیما داخلی

در صورت داشتن یک پرواز اقتصادی می‌توانید با صرف هزینه 80 تا 300 دلاری از شهرهای مختلف چین دیدن کنید. البته باید این را در نظر داشته باشید که با ارتقای کلاس پرواز هزینه سفرهای هوایی تا 900 دلار هم افزایش پیدا می‌کند. عموما از اولین و آخرین پروازها به عنوان ارزان‌ترین پروازهای چین یاد می‌شود.

هزینه سفر با قطار

سفرهای زمینی شما به شهرهای دیدنی چین با قطار چیزی حدود 50 تا 100 دلار هزینه به همراه خواهد داشت. بد نیست بدانید که قیمت قطار در ایام و فصل‌های متفاوت تغییر چندان زیادی پیدا نمی‌کند.

هزینه سفر با کشتی کروز

اگر نگران هزینه سفر به چین نیستید و می‌توانید با دست‌ودلبازی تمام در این کشور هزینه کنید، سفرهای دریایی هم گزینه جذابی برای گشت‌وگذار در شهرهای مختلف خواهد بود. معمولا در تعیین هزینه‌های سفر دریایی با کشتی کروز پارامترهای متعددی دخالت دارند که شاید برنامه سفر اصلی‌ترین آن‌ها باشد. بااین‌حال، میانگین هزینه‌های این نوع سفر برای هر فرد روزانه 250 دلار خواهد بود.

هزینه های حمل و نقل درون شهری چین

کشور پهناور چین از پیشرفته‌ترین شبکه حمل‌ونقل در جهان برخوردار است. بنابراین، در این کشور از نظر حمل و جابه‌جایی میان نقاط مختلف هر شهر با مشکل یا محدودیت خاصی مواجه نخواهید بود. حمل‌ونقل بین‌شهری در چین را می‌توان در قالب زیر دسته‌بندی کرد.

هزینه مترو و تراموا در چین

یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌های جابه‌جایی میان نقاط مختلف شهری استفاده از مترو است. عموما هزینه مترو در چین براساس مسافت طی‌شده محاسبه می‌شود. در حالت کلی هزینه سفر با مترو از 0.426 دلار شروع می‌شود و با افزایش مسافت تا 0.852 دلار متغیر خواهد بود.

شایان ذکر است که در چین نوع دیگری از قطار سریع‌السیر هم وجود دارد که به آن قطار مغناطیسی هم می‌گویند. هزینه سفر با این نوع قطار عموما بین 8 تا 12 دلار برای افراد تمام می‌شود.

هزینه های حمل و نقل درون شهری چین

قطارهای داخل شهری چین

هزینه تاکسی چین

تاکسی‌ها هم راه دیگری برای جابه‌جایی درون‌شهری هستند. تاکسی‌های چین برای شروع حرکت از هر نفر چیزی حدود 2 دلار دریافت می‌کنند و با پیمودن هر 1 کیلومتر 0.355 دلار به این هزینه می‌افزایند.

هزینه رفت و آمد با اتوبوس

اگر بخواهید با اتوبوس‌های درون‌شهری جابه‌جا شوید، بهتر است قبل از آن برای تهیه کارت هوشمند این کشور اقدام کنید. این کارت هوشمند که با نام یک تانگ هم شناخته می‌شود، تخفیفی 60 درصدی را روی هزینه‌های رفت‌وآمد شما اعمال می‌کند.

هزینه تهیه این کارت 0.284 دلار خواهد بود که در مقایسه با سایر روش‌های حمل‌نقل جابه‌جایی با اتوبوس را می‌توان به‌صرفه‌ترین روش دانست.

حمل و نقل با ریکشا در چین

اگر مایلید لذت سواری با ریشکا را در چین سفر کنید، باید 3 تا 5 دلار را کنار بگذارید. ریشکا یکی از وسایل حمل‌ونقل قدیمی و پرطرفدار در چین است که نظیر آن در  سایر کشورهای آسیای شرقی هم دیده می‌شود.

هزینه سفر به کشور چین

حمل و نقل با ریکشا در چین

دوچرخه سواری در چین

اگر بیشتر از راحتی این هزینه سفر به چین است که برایتان اولویت دارد، باید بگوییم اجاره دوچرخه ارزان‌ترین راه برای جابه‌جایی درون‌شهری در چین است. در این روش برای اجاره 30 دقیقه دوچرخه تنها ملزم به پرداخت 0.142 دلار خواهید بود.

هزینه خورد و خوراک در چین

هزینه غذا در چین هم فاکتور دیگری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. هزینه‌های خوردوخوراک در سفر بستگی زیادی به سبک سفر و تمایل شما در انتخاب نوع رستوران دارد.

عموما هزینه سرو غذا در رستوران‌های مجلل و لوکس چین از 13 دلار تا 128 دلار تغییر می‌کند. این در حالی است که سرو هر وعده غذایی در رستوران‌های ارزان‌قیمت این کشور، تنها معادل 3 تا 7 دلار خواهد بود. برای سرو غذا در رستوران‌های میان‌رده هم باید حدود 8 تا 15 دلار هزینه کنید. در ادامه بد نیست برای برآورد دقیق‌تر هزینه سفر به چین، نگاهی به قیمت مواد غذایی مختلف در این کشور داشته باشید:

  • قیمت 1 لیتر شیر: 1.562 دلار
  • قیمت 500 گرم نان: 1.562 دلار
  • قیمت 1 کیلو برنج سفید: 0.994 دلار
  • قیمت 1 کیلو گوشت قرمز: 9.655 دلار
  • قیمت بسته 12 عددی تخم‌مرغ: 1.775 دلار
  • قیمت 1 بطری آب‌معدنی: 0.568 دلار
  • قیمت 1 کیلو جوجه بدون استخوان: 3.266 دلار
  • قیمت پیاز: 0.781 دلار
  • قیمت گوجه‌فرنگی: 1.065 دلار
  • قیمت سیب‌زمینی: 0.71 دلار
  • قیمت سیب: 1.42 دلار
  • قیمت پرتقال: 1.562 دلار
  • قیمت موز: 1.136 دلار

هزینه غذا در چین

غذا در چین

هزینه خرید در چین

اگر اهل خرید سوغاتی هستید و هیچ شهری را بدون گشت‌وگذار میان مراکز خرید آن ترک نمی‌کنید، باید که در برآورد هزینه سفر به چین مقداری از بودجه‌تان را هم به این بخش اختصاص دهید. کشور چین سوغات معروفی همچون وسایل چرمی، محصولات ابریشمی، زیورآلات و آثار هنری بسیار زیبایی دارد. حالا برای اینکه آشنایی نسبی با هزینه ها در چین و قیمت سوغات معروف این کشور داشته باشید، ادامه مطلب را همراه ما باشید:

  • قیمت وسایل چرمی: 29 تا 71 دلار
  • قیمت عینک: 29 تا 57 دلار
  • قیمت شال و روسری: 3 دلار
  • قیمت چای: 64 دلار
  • قیمت محصولات ابریشمی: 2000 دلار
  • قیمت زیورآلات و جواهرات چینی: 73 دلار
  • قیمت چابستیک (وسیله خوردن غذا): 32 لار
  • قیمت کلوزون (اجسام فلزی تزئین‌شده): 2791 دلار
  • قیمت گره چینی: 8 دلار
  • قیمت آثار هنری و خوشنویسی: 89 دلار

اگر می‌خواهید با بهترین یا ارزانترین مراکز خرید این کشور آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای سفر به چین را مطالعه کنید.

روش هایی برای کاهش هزینه های سفر به چین

اگر تا اینجای مطلب همراه ما بوده‌اید، می‌توانید حدس بزنید که هزینه سفر به چین چقدر می‌تواند سنگین و گران تمام شود. بااین‌حال، راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها، انتخاب زمان سفر است.

چین کشور گسترده‌ای است که هر بخش آن، از اقلیم نسبتا متفاوتی برخوردار است؛ اما باتوجه‌به آب و هوای پکن عموما تابستان فصل اصلی گردشگری در چین به حساب می‌آید؛ ازهمین‌رو، در این فصل هزینه‌های پرواز، اقامت در هتل، خوردوخوراک و بازدید از جاذبه‌های دیدنی هم به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال سفری ارزان به مقصد چین هستید، بهتر است تاریخ سفر را به پاییز و زمستان موکول کنید. در این ایام از شمار گردشگران چین کاسته می‌شود و همین امر سفری ارزان و اقتصادی را برای شما فراهم می‌کند.

از دیگر راه‌های کاهش هزینه سفر به چین بدون تور می‌توان به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ارزان، بازدید از جاذبه‌های توریستی رایگان، اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت و سرو غذا در رستوران‌های معمولی اشاره کرد. سفر با تور هم می‌تواند دیگر پیشنهاد طلایی ما به شما برای کاهش هزینه‌ها باشد که در بخش بعدی به شرح مفصل آن خواهیم پرداخت.

سفر به چین با تور یا بدون تور؟

هزینه تورهای چین را که مورد بررسی قرار می‌دهیم، اقتصادی‌بودن این نوع سفر در مقایسه با سفرهای فردی کاملا قابل درک خواهد بود؛ هرچند امتیاز این نوع سفر فقط به هزینه تور چین و اقتصادی‌بودن آن محدود نمی‌شود! در این روش مسئولیت امور چالش‌زا و سختی همچون خرید بلیط یا رزرو اتاق در هتل از دوش مسافران برداشته می‌شود؛ درنتیجه افراد ضمن صرف هزینه کم، سفری راحت‌تر و بی‌دغدغه‌تر را تجربه خواهند کرد.

آژانس گردشگری تریپ انتخابی هوشمندانه برای خرید تور سفر به چین خواهد بود. هزینه سفر به چین با تور تریپ ارزان‌تر از چیزی که فکرش را بکنید، تمام می‌شود؛ دلیل عمده آن را هم می‌توان پروازهای ارزان و اقامت‌های کم‌خرج در هتل‌های درجه‌یک و درخشان دانست.

از طرفی صدور ویزا از طریق آژانس گردشگری تریپ طی زمان کوتاه‌تری صورت می‌پذیرد. حالا به همه این خدمات برجسته ترانسفر رایگان داخل چین، بیمه و گشت‌وگذار در شهر بدون پرداخت هزینه را هم اضافه کنید.

متوسط هزینه سفر یک هفته ای به چین برای هر نفر

مقاصد افراد از سفر به چین مختلف است؛ گاهی افراد به قصد گردش و گاهی هم با هدف تجارت راهی این سرزمین می‌شوند. طبیعتا هزینه سفر به چین برای تجارت، با مخارج گردش و سیاحت در میان جاذبه‌های دیدنی این کشور متفاوت است. اما در حالت کلی میانگین هزینه سفر به چین برای هر فرد 343 دلار خواهد بود. این هزینه برای یک سفر تفریحی هفت‌روزه با احتساب خوردوخوراک، گشت‌وگذار و حمل‌ونقل محاسبه شده است.

تور چین؛ ارزانترین راه سفر به چین

ما در این مطلب تلاش کردیم تا با شرح جزئیات کامل به شما بگوییم هزینه سفر به چین چقدر است. حالا دیگر انتخاب با خود شماست که به دنبال سفری ارزان و اقتصادی و درعین‌حال چالش‌برانگیز باشید یا بخواهید سفری لوکس، راحت و بی‌دغدغه را تجربه کنید. در نهایت اگر خواستار سفری ارزان و راحت هستید، خرید تور گزینه‌ای طلایی برای شما خواهد بود. کافی است به تور نمایشگاهی چین و خدمات ارزنده آن نگاهی کوتاه داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. اما اگر قبلا تجربه سفر تجاری یا گردشگری به این کشور را دارید، لطفا از تجربیات خود در مدیریت هزینه‌های سفر برای ما هم بنویسید. مطالعه نظر شما می‌تواند راهگشای مسیر دیگر مسافران اژدهای سرخ باشد.

سوالات متداول:

1. واحد پول چین چیست؟

واحد رسمی پول کشور چین یوآن است.

2. هزینه ویزای چین چقدر است؟

هزینه دریافت ویزای توریستی چین برای هر نفر 110 تا 130 دلار خواهد بود.

3. ارزانترین شهر چین کدام است؟

فنگ هوانگ و چنگدو از ارزان‌ترین شهرهای چین هستند.

4. گرانترین شهر چین کدام است؟

شانگهای و پکن در فهرست شهرهای گران‌قیمت چین قرار دارند.
بخش نظرات

اپلیکیشن تریپ

با اپلیکیشن تریپ، به‌سادگی پروازهای چارتر و ارزان، تورهای متنوع و هتل‌های دلخواه خود را جستجو و رزرو کنید. همچنین با پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته، تجربه‌ای مطمئن و بدون دغدغه از سفر را برای خود فراهم نمایید.

QRcode
برای دانلود اسکن کنید
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc