https://gateway.trip.ir/api/

واحد پول دبی چیست و برای سفر چه ارزی با خود ببریم؟

به روز رسانی: 23 مرداد ، 1403 راهنمای سفر

واحد پول دبی

بدون تردید دبی مشهورترین شهر امارات متحده عربی است؛ شهری که از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه به شمار می‌رود و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. دبی مقصدی از هر لحاظ اید‌ه‌آل است؛ چه برای خرید، چه برای تفریح و چه برای کار و مقاصد تجاری. اگر قصد دارید به زودی به دبی سفر کنید، پس حتماً باید درباره واحد پول دبی اطلاعاتی داشته باشید. در این مقاله با قیمت پول دبی و سایر اطلاعات ضروری مربوط به آن آشنا خواهید شد.

واحد پول دبی چیست؟

دبی یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی به شمار می‌رود؛ از این رو واحد پول دبی با واحد پول امارات یکسان است. واحد پول دبی یا همان پول رایج در امارات، «درهم امارات» است. پول دبی را با کد ایزو  AEDنشان می‌دهند. البته علایم اختصاری دیگری نیز برای اشاره به درهم امارات وجود دارد؛ برای مثال، Dh، Dhs و DH علایمی هستند که در زبان انگلیسی برای اشاره به درهم امارات استفاده می‌شوند. واحد پول خرد در دبی نیز فلس یا فلسا (fils) بوده و هر درهم برابر با ۱۰۰ فلس است.

سکه های پول دبی

در سال ۱۹۷۳ زمانی که درهم به صورت رسمی به عنوان واحد پول کشور امارات برگزیده شد، اولین سکه‌های کشور امارات با واحد پولی جدید ضرب شدند. سکه‌های پول رایج در دبی اکنون به شرح زیر هستند:

  • سکه ۱ فلسی: روی آن طرح سه درخت نخل وجود دارد و سال ضرب سکه به صورت میلادی و هجری درج شده است.
  • سکه ۵ فلسی: سال ضرب سکه به همراه طرحی از ماهی شعری که از ماهیان بومی خلیج فارس است.
  • سکه ۱۰ فلسی: سال ضرب سکه با طرح یک نوع کشتی خاص که اعراب به آن «جهاز» می‌گویند.
  • سکه ۲۵ فلسی: با طرح آهو به همراه سالی که سکه در آن ضرب شده است.
  • سکه ۵۰ فلسی: با طرح سه دکل نفتی و سال ضرب سکه. وجه تمایز این سکه شکل ظاهری آن است که به جای دایره، به شکل یک ۷ ضلعی است.
  • سکه ۱ درهمی: با طرحی از دله قهوه (نوعی قهوه‌جوش عربی) که به همراه سال ضرب سکه درج شده است.

اسکناس ها و سکه های پول دبی

عکسی از سکه یک درهمی دبی

البته بد نیست بدانید که امروزه سکه‌های ۱، ۵ و ۱۰ فلسی به ندرت استفاده می‌شوند و همه مقادیر به نزدیک‌ترین مضرب عدد ۲۵ گرد می‌شوند. بنابراین بیشتر از سکه‌های ۲۵ فلسی در دبی استفاده می‌شود. سکه ۱ فلسی نیز به ندرت پیدا می‌شود و ارزشی در خرید و فروش‌های روزمره ندارد.

اسکناس های پول دبی

پس از آشنایی با سکه‌های دبی نوبت به اسکناس‌های دبی می‌رسد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

  • اسکناس ۵ درهمی: به رنگ قهوه‌ای
  • اسکناس ۱۰ درهمی: به رنگ سبز
  • اسکناس ۲۰ درهمی: به رنگ آبی
  • اسکناس ۵۰ درهمی: به رنگ قهوه‌ای روشن
  • اسکناس ۱۰۰ درهمی: به رنگ قرمز
  • اسکناس ۲۰۰ درهمی: به رنگ زرد تیره
  • اسکناس ۵۰۰ درهمی: به رنگ آبی آسمانی
  • اسکناس ۱۰۰۰ درهمی: به رنگ قهوه‌ای

واحد پول دبی چیست

عکسی از اسکناس‌های 1000 درهمی دبی

ارزش واحد پول دبی

اگر قصد سفر به دبی را دارید و می‌خواهید بدانید ارزش پول دبی به ارزهای رایج جهان و پول ایران چقدر است، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ارزش واحد پول دبی به تومان

اگر می‌خواهید قیمت واحد پول دبی را بدانید، باید بگوییم در زمان نگارش این مطلب، یعنی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، هر درهم امارات ۱۶.۵۵۰ تومان (صد و شصت و پنج هزار و پانصد ریال) است.

ارزش واحد پول دبی به دلار

ارزش واحد پول دبی در برابر دلار برابر ۰.۲۷ دلار است. به این معنا که هر یک درهم امارات با ۰.۲۷ (بیست و هفت صدم) دلار یا ۲۷ سنت برابری می‌کند. بنابراین هر یک دلار آمریکا ارزشی معادل ۳.۶۷ درهم امارات دارد.

ارزش واحد پول دبی به یورو

نرخ تبدیل واحد پول دبی به یورو، یا در واقع ارزش درهم امارات در برابر یورو، معادل ۰.۲۵ یورو است. بااین‌ترتیب، هر یک یورو 3.96 درهم ارزش دارد.

برای سفر به دبی چقدر پول همراه ببریم؟

تخمین زدن هزینه سفر به دبی، مانند هر مقصد دیگری، کار ساده‌ای نیست و به عوامل بسیاری مانند مدت اقامت شما، هتل محل اقامت، نوع تفریحات و سرگرمی‌ها، هزینه حمل‌ونقل، هزینه خرید و... بستگی دارد. اما بر اساس تجربیات مسافران بین‌المللی، هزینه سفر به دبی به طور متوسط در یک روز تقریباً ۲۵۰ دلار  معادل ۹۱۸ درهم امارات خواهد بود. بنابراین اگر یک هفته در این شهر اقامت داشته باشید، باید حدود ۱۷۵۰ دلار معادل ۶۴۲۷ درهم همراه خود داشته باشید.

برای سفر به دبی چقدر پول همراه ببریم؟

تصویری از اسکناس‌ها و سکه‌های پول دبی

هزینه های سفر به دبی به دلار ارزانتر است یا درهم؟

حالا که با واحد پول دبی و قیمت آن آشنا شدید، احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده که در سفر به دبی چه پولی همراه خود داشته باشیم؟ به صورت کلی با توجه به اینکه دلار یک ارز جهانی است و در سراسر جهان اعتبار دارد، بهتر است بودجه سفر خود را به دلار تبدیل کنید و با خود دلار ببرید؛ سپس در صرافی‌های دبی آن را به درهم تبدیل کنید. در این صورت ارزش پول شما حفظ می‌شود و درصورت باقی‌ماندن پول نیز می‌تواند پس‌انداز شود. حتی اگر قصد خرید درهم را هم نداشته باشید، چه برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و چه برای خرید غذا و سوغات دبی می‌توانید دلار خود را خرج کنید.

قوانین حمل پول دبی در فرودگاه

یکی از نکات مهمی که هنگام سفر به دبی باید به آن توجه داشته باشید، قوانین حمل پول در فرودگاه دبی است. مسافرانی که عازم شهر دبی هستند، اگر بیش از ۱۰۰ هزار درهم امارات (یا مبلغ دلاری معادل آن) را همراه داشته باشند، باید اظهارنامه مخصوص را در گمرک دریافت کرده و آن را تکمیل کنند.

دقت داشته باشید که به‌همراه‌داشتن این مبلغ جرم نیست؛ اما برای مبارزه با پول‌شویی و فساد مالی در امارات، بخشی از قوانین دبی به حمل پول توسط گردشگران اختصاص دارد.

بهترین صرافی های دبی برای تبدیل پول

با توجه اینکه بهتر است در سفر به دبی پول خود را به صورت دلار یا یورو ببرید و در آنجا به درهم تبدیل کنید، بد نیست با برخی از بهترین صرافی‌های دبی برای تبدیل ارز آشنا شوید:

  • صرافی الانصاری: یکی از بهترین صرافی‌های دبی که به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های مالی خاورمیانه برگزیده شده است. این صرافی بیش از ۷۰ شعبه در شهر دبی دارد. معروف‌ترین شعبه‌های صرافی الانصاری را می‌توانید در مرکز خرید دیره، دبی مال، بازار الفهیدی یا البرشا پیدا کنید. این صرافی امکان تبدیل ریال ایران به درهم و بالعکس را ندارد.
  • صرافی الفردان: یکی دیگر از صرافی‌های مشهور و برتر دبی با 16 شعبه در این شهر که در مناطق دیر، قصیص و بُر قرار دارند. این صرافی نیز امکان تبدیل ریال ایران به درهم و بالعکس را ندارد.
  • صرافی الرستمانی: یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های دبی، صرافی الرستمانی است که ۱۷ شعبه در شهر دبی دارد. در مناطق دیره، مارینا، جاده شیخ زاید و... می‌توانید به شعب این صرافی مراجعه کنید.
  • صرافی نوبخت: از معروف‌ترین صرافی‌های ایرانی که در شهرهای بسیاری نمایندگی دارد. شما می‌توانید برای تبدیل ریال به درهم و بالعکس، به این نمایندگی در منطقه دیره، خیابان بانیاس مراجعه کنید.
  • صرافی پارسه: این صرافی نیز از مهم‌ترین صرافی‌های ایرانی است که در کشورهای مختلفی از قبیل امارات، ترکیه، لبنان، آذربایجان و... نمایندگی دارد.
  • صرافی بختیاران: از دیگر صرافی‌های خوب دبی با نرخ ارزان و امکان تبدیل ریال به درهم.

پیش از سفر به دبی پول خود را تبدیل کنید!

دبی به عنوان شهری مشهور و دیدنی در امارات متحده عربی، یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان محسوب می‌شود. واحد پول کشور امارات و شهر دبی، درهم است و با علامت AED شناخته می‌شود. اگر قصد خرید تور دبی و سفر گردشگری به این شهر را دارید، توصیه می‌کنیم ریال خود را در ایران تبدیل کنید. متاسفانه، بسیاری از کشورهای گردشگری ریال ایران را به رسمیت نمی‌شناسند و خریدوفروش آن را انجام نمی‌دهند؛ بنابراین بهتر است بخشی از پول خود را به درهم و مابقی را به دلار یا یورو به همراه ببرید.

شما چه تجربه‌ای از سفر به دبی دارید؟ نرخ اجناس به کدام ارز ارزان‌تر است و راحت‌تر می‌توان خرید کرد؟

سوالات متداول:

1. واحد پول دبی چیه؟

واحد پول دبی، درهم امارات با علامت AED است.

2. در سفر به دبی چه ارزی با خود ببریم؟

شما باید برای ورود به مراکز گردشگری، پرداخت هزینه غذا در رستوران‌ها و خرید در مراکز خرید دبی، درهم به همراه داشته باشید؛ اما توصیه می‌کنیم تمام پول خود را به درهم تبدیل نکنید و بخش زیادی از آن را به دلار یا یورو همراه ببرید.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc