https://gateway.trip.ir/api/

تایلند بهتره یا سریلانکا؟ مقایسه دو مقصد گردشگری آسیایی

به روز رسانی: 27 شهریور ، 1403 مقاصد پر طرفدار

سریلانکا یا تاینلد

سریلانکا یا تایلند؟ شما اگر جهانگرد باشید کدام یک از این دو کشور را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنید؟ معمولا وقتی مقصد سفر آسیای شرقی است، یک دوراهی بزرگ جلوی پای گردشگران سبز شده و انتخاب اینکه سریلانکا بهتر است یا تایلند، دشوار می‌شود. اگر شما هم قصد سفری آرامش‌بخش به سواحل بکر و جنگل‌های گرمسیری جنوب شرق آسیا را دارید، این مطلب را بخوانید و با این دو مقصد گردشگری بیشتر آشنا شوید.

معرفی سریلانکا و تایلند؛ دو سرزمین در جنوب شرق آسیا

شاید اولین چیزی که تکلیف انتخاب میان سریلانکا یا تایلند را در ذهن معلوم می‌کند، موقعیت جغرافیایی این دو کشور باشد. پس اجازه دهید بحث خود را در این حوزه با تشریح موقعیت مکانی این دو سرزمین آغاز کنیم.

تایلند به «سرزمین لبخندها» شهرت دارد. این شهر در جنوب شرقی آسیا و در شبه‌جزیره هندوچین قرار گرفته است. از همسایگان تایلند می‌توان به مالزی، میانمار، لائوس، کامبوج، دریای آندامان و خلیج تایلند اشاره کرد. پایتخت این کشور بانکوک است که از آن به عنوان زنده‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین شهر دنیا یاد می‌شود.

در تایلند طبیعت و تاریخ پیوندی دلنشین و هیجان‌انگیز دارند. بهترین جلوه از این زیبایی را هم می‌توان در معابد، شالیزارها، کوهستان‌های سرسبز و سواحل رویایی مشاهده کرد. اگر اهل امتحان‌کردن طعم‌های تازه باشید، باید بگوییم تایلند بهشت شما خواهد بود. این کشور به لطف ادویه‌جات فراوانی که دارد، مزه‌هایی جادویی از غذا را مقابل شما روی میز قرار می‌دهد.

به سریلانکا نیز لقب «جواهر اقیانوس» را بخشیده‌اند. سریلانکا جزیره‌ای محصورشده میان امواج خروشان اقیانوس هند است که در جنوب آسیا قرار دارد. پایتخت تجاری این کشور کلمبو و تنها منطقۀ هم‌مرز با آن هندوستان است. این سرزمین به نام‌های سیلان و تاپروبانه هم شناخته می‌شود.

مزارع چای و سواحل لاجوردی با آب‌های کریستالی شاید بهترین توصیف از سریلانکا باشد. البته این کشور تاریخی پرفرازونشیب و کهن هم دارد که می‌توانید میان معابد چندین هزارساله و شهرهای باستانی این سرزمین با آن آشنا شوید.

آب و هوای سریلانکا بهتره یا تایلند؟

از وضعیت اقلیمی سریلانکا یا تایلند اگر بخواهید بدانید، باید بگوییم هر دو وضعیتی یکسان با تفاوت‌های جزئی دارند. هم تایلند و هم سریلانکا دارای اقلیمی گرمسیری هستند؛ یعنی در هر دو مقصد، تابستان‌هایی گرم و مرطوب و زمستان‌هایی خشک و معتدل احساس می‌شود. بنابراین پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به سریلانکا هستند.

تفاوت اقلیمی سریلانکا و تایلند در تعداد فصول این دو کشور است. سریلانکا تنها دو فصل مرطوب و خشک دارد. معمولا هم از نواحی جنوب و جنوب غربی آن به عنوان مناطق گرم و مرطوب و از نواحی شمال و شمال شرقی به عنوان مناطق سرد و خشک یاد می‌شود. در حالت کلی میانگین دما در کشور سریلانکا بین 28 تا 32 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند.

این در حالی است که در تایلند علاوه بر این دو فصل، یک فصل بارانی هم داریم که از ماه ژوئن آغاز می‌شود و تا آخر اکتبر ادامه پیدا می‌کند. در این فصل علاوه بر بارش‌های فراوان رطوبت هوا به اوج خودش می‌رسد؛ بنابراین، زمان چندان مناسبی برای سفر به تایلند نخواهد بود.

آب و هوای سریلانکا بهتره یا تایلند

عکسی از تایلند

دیدنی های سریلانکا قشنگتره یا تایلند؟

دیدنی‌های تایلند بهتره یا سریلانکا؟ شاید یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا گلچین‌کردن از میان جاهای دیدنی سریلانکا و تایلند باشد. در هر دو مقصد طبیعتی بکر و روح‌نواز، سواحلی زیبا و رویایی، تاریخی جذاب و شنیدنی و فرهنگی رنگارنگ و متنوع انتظار گردشگران را می‌کشد.

شاید تنها تفاوت بین جاذبه‌های این دو کشور میزان دوز هیجانی باشد که در آن‌ها نهفته است. معمولا سریلانکا به عنوان کشوری بکر و آرام و تایلند مقصدی پرهیاهو و پرجنب‌وجوش شناخته می‌شود.

پس اگر روحیه ماجراجویی بالایی داشته باشید، احتمالا در تایلند بیشتر به شما خوش بگذرد. در مقابل، سریلانکا مقصد محبوب کسانی است که می‌خواهند چندروزی از قیل‌وقال مدرنیته فاصله بگیرند و آرامش را به ذهن و روان خود بازگردانند. در ادامه یک معرفی کوتاه از بهترین دیدنی‌های این دو کشور ارائه می‌دهیم تا انتخاب میان سریلانکا یا تایلند را برایتان آسان‌تر کند.

دیدنی‌های سریلانکا دیدنی‌های تایلند
قلعه سیگیریا معبد بودایی وات فو
معبد دندان مقدس در شهر کندی معبد بودایی وات آرون در بانکوک
معبد غار دامبولا معبد فانوم رانگ
مسجد سرخ کاخ باشکوه گرند در بانکوک
پارک ملی یالا بازار شناور دامنوئن سادواک
پارک ملی کندولا پارک ملی چیانگ مای
شهر کوهستانی نوارا الییا سواحل لاجوردی پوکت
سواحل میریسا، هیکادووا و بنتوتا جزیره سامویی
شهر زیبای گاله کوه  باصلابت کای
شهر تاریخی پولونارووا مجمع الجزایر فی فی
شهر باستانی آنوراداپورا شهر باستانی آیوتایا
کوه مقدس قله آدم شهر چیانگ رای

جدول مقایسه جاهای دیدنی سریلانکا و تایلند

تفریحات تایلند بهتره یا سریلانکا؟

دلچسب‌بودن تفریحات سریلانکا یا تایلند کاملا بستگی به نظر و روحیه شما دارد. این را بدانید که در هر دو مقصد لحظات و خاطرات بسیار شیرینی در انتظار شماست. بااین‌حال، اگر شب‌زنده‌دار هستید یا میانه خوبی با هیجان و ماجراجویی دارید، سفر به پوکت تایلند لحظات غافلگیرکننده بسیاری برایتان دارد.

تفریحات شبانۀ تایلند، غواصی و موج‌سواری در جزایر رویایی، سافاری ورد بانکوک، ملاقات با دهکده فیل‌ها در پاتایا، پرسه‌زدن در بازارهای شناور و پیاده‌روی و کوهنوردی در دل جنگل‌های پررمزوراز تایلند، از بهترین این لحظات است.

تفریحات سریلانکا هم چیزی از تایلند کم ندارد. حتما می‌دانید که سریلانکا بزرگ‌ترین صادرکننده چای در جهان است؛ بنابراین، این کشور را می‌توان بهشت واقعی گردشگران طبیعت‌دوست دانست.

محوشدن در شکوه و عظمت مزارع چای، پیاده‌روی در طبیعت، سافاری در پارک‌های ملی، گرفتن حمام آفتاب در سواحل بکر سریلانکا، شرکت در جشنواره‌های رنگارنگ و شاد، قایق‌سواری در دل رودخانه‌ها و تجربه تفریحات آبی مهیج مانند پاراسیلینگ از بهترین تفریحات شما در سریلانکا خواهد بود.

دریافت ویزای سریلانکا راحت تره یا تایلند؟

دریافت راحت، آسان و بی‌دردسر ویزای توریستی نقطه اشتراک میان تایلند و سریلانکا است. فرقی نمی‌کند مقصد سفرتان تایلند باشد یا سریلانکا؛ برای هر دو کشور می‌توانید به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری به سفارت، ویزا دریافت کنید. معمولا ویزای توریستی سریلانکا اعتباری 30 روزه و ویزای تایلند اعتباری 90 روزه دارد.

لازم‌به‌ذکر است که ویزای توریستی سریلانکا را در فرودگاه قبل از سوارشدن هواپیما هم می‌توانید دریافت کنید. اما این روش عموما زمان زیادی از شما می‌برد و عاقلانه‌تر این است که قبل از سفر اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهید.

هتل های سریلانکا بهتر است یا تایلند؟

اگر برای اقامت در سریلانکا یا تایلند مردد هستید، باید بدانید که هتل‌های این دو کشور یکی از یکی جذاب‌تر و مجلل‌تر هستند. بنابراین، برای اقامت‌تان در این دو سرزمین با هیچ محدودیت انتخابی روبه‌رو نیستید. ضمن اینکه هم در سریلانکا و هم در تایلند هتل‌هایی اقتصادی و ارزان‌قیمت پیدا می‌شود. به‌این‌ترتیب، اگر از ما بپرسید هتل‌های سریلانکا بهتره یا تایلند؟ در پاسخ به شما خواهیم گفت هتل‌های هر دو کشور شما را به طرز عجیبی شگفت‌زده و متحیر خواهد کرد.

هتل توربا، هتل هریتنس آهانگولا و هتل سینامون بنتوتا بیچ از بهترین هتل های سریلانکا با 5 ستارۀ درخشان هستند. در معرفی مجلل‌ترین هتل‌های 5 ستاره تایلند هم می‌توان به هتل دوسیت تانی و علاءالدین لاکچری کمپ در شهر ساحلی پوکت اشاره کرد.

غذاهای سریلانکا خوشمزه تره یا تایلند؟

بحث مزه‌ها که به میان می‌آید، تایلند در سکویی بالاتر از سریلانکا می‌ایستد. در این کشور گردشگران هرلحظه با طعم و رایحه‌ای جدید غافلگیر می‌شوند. پس اگر شکم‌گردی برایتان بخش مهم و جدایی‌ناپذیر سفر محسوب می‌شود، باید بگوییم در تایلند لحظات فوق‌العاده جذابی منتظرتان است.

در حالت کلی هم سریلانکا و هم تایلند ذائقه غذایی متفاوتی با ایران دارند. به همین دلیل هم قصدتان چه سفر به سریلانکا باشد و چه تایلند، باید خود را برای امتحان‌کردن مزه‌هایی تازه و متنوع آماده کنید. از غذاهای معروف تایلندی می‌توان به موسمان گوشت، سوماتام، تام یام گونگ و پد تای اشاره کرد. هاپرز، کاری ماهی، پول سامبول، کوتو روتی و برنج و کاری سنتی هم صدرنشین بهترین غذاهای سریلانکا هستند.

غذاهای سریلانکا بهتره تایلند

عکسی از غذاهای سریلانکا

هزینه سفر به سریلانکا کمتره یا تایلند؟

در انتخاب میان سریلانکا یا تایلند نمی‌توان از اهمیت خرج سفر به این دو مقصد چشم‌پوشی کرد. اگر می‌خواهید بدانید هزینه سفر به سریلانکا بیشتر است یا تایلند، باید بدون هیچ‌ مقدمه‌چینی بگوییم که تایلند شهر گران‌تری از سریلانکاست.

برای سفری یک‌هفته‌ای به تایلند باید بودجه‌ای معادل 1200 دلار داشته باشید. این در حالی است که هزینه سفر 7‌روزه به سریلانکا برایتان فقط 700 دلار تمام می‌شود. ناگفته پیداست که هزینه دقیق سفر به هر دو مقصد بستگی زیادی به نوع اقامت و سبک گردشگری شما دارد. جالب است بدانید که باوجود مدرن‌تر بودن تایلند و گران‌تر بودن هزینه سفر به آن، قیمت تور تایلند از سریلانکا کمتر است.

سریلانکا و تایلند در یک نگاه

در جدول زیر، اطلاعات مختصری از این دو کشور آورده شده که دانستن آن‌ها پیش از سفر لازم است:

سریلانکا تایلند
اقلیم گرمسیری گرمسیری
پایتخت کلمبو بانکوک
دین رسمی بودایی بودایی
زبان رسمی سینهالی، تامیل تایلندی (یا تای)
مساحت ۶۵,۶۱۰ کیلومترمربع 120, 53 کیلومترمربع
جمعیت ۲۱,۳۲۴,۷۹۱ نفر 000, 800, 69
اختلاف ساعت با تهران 1.5+ ساعت 2.5+ ساعت
مدت زمان پرواز از تهران 5.5 ساعت 7 ساعت
واحد پول روپیه بات (یا بت)
پیش‌شماره 94+ 66+

اطلاعات ضروری سفر به سریلانکا و تایلند

سریلانکا یا تایلند؛ انتخابی چالش‌برانگیز از میان دو مقصد جذاب

در قاره آسیا و در همسایگی خودمان چندین مقصد رویایی و زیبا جا خوش کرده‌اند که گاهی انتخاب از میان آن‌ها به تصمیمی بغرنج تبدیل می‌شود. سریلانکا و تایلند از جمله همین مقاصد هستند که هرکدام از آن‌ها دنیایی از شگفتی و زیبایی را در خود دارند. ما تلاش کردیم در این مطلب با مقایسه بین این دو کشور برای تردید شما درباره انتخاب تور سریلانکا یا تایلند پاسخی قانع‌کننده ارائه دهیم. بااین‌حال، شما باید انتخاب کنید که تایلند یا سریلانکا؟ سفر به کدام‌یک از این دو مقصد برایتان جذاب‌تر است؟

سوالات متداول:

1. فرهنگ مردم تایلند و سریلانکا چگونه است؟

در هر دو فرهنگ رقص، موسیقی و مهربانی جایگاه پررنگی دارد. در هر دو کشور آیین بودایی بر بخش‌های مختلف زندگی مردم حاکم است. بنابراین فرهنگ تایلند و سریلانکا شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند.

2. فستیوال ها و جشنواره های کدام زیباتر است؟ تایلند یا سریلانکا؟

در هر دو کشور سریلانکا و تایلند فستیوال‌ها و جشنواره‌های شاد و سرگرم‌کننده‌ای برگزار می‌شود. در سریلانکا تعداد این جشنواره‌ها بیشتر است.

بخش نظرات

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc